24 november '08

Dagen innan löning idag, samt en månad kvar till julafton. Klappar med hög stämning i kroppen. Not!

Löningen har jag aldrig nåt emot, men faktumet att jag aldrig julpyntar, julbakar eller så det märks ju av nu, när alla andra verkar börja så smått med det. Får väl försöka övertala Tobbe o Pernilla att vi får ha ett julbak hos dem. Hade ju varit roligt att göra pepparkaksgubbar och julgodis med egen touch. Jag har alltid undrat om det kan vara gott med pepparkakor och krossad choklad som en kaka. Kanske värt att prova. Vet nån som läser min blogg kanske? Tacksam för tips! Annorlunda pepparkakor är ju kul i övrigt också. Det finns ju pepparkaksformar som ser ut som halvätna pepparkakor. Fräckt koncept.

Stannade en bra stund på jobb idag och tvättade min bil. Den är ju annars vit och snygg, men idag var den bajsbrun och jag såg inte igenom de bakre fönsterrutorna. Så efter avsvabbningen blev det grejor. Turade sen in en sväng om på Statoil och köpte mig en dubbel cheeseburgare med chilisås i. Så man fick lugnat magen med.

Det verkar luta mot att jag jobbar på lördag och ska städa upp hela däckverkstaden. Det behövs, då vi inte hinner med det nu på vardagarna. Det bara väller in kunder med däckproblem och vinterdäcksbyten just nu. Egentligen fattar jag inte varför folk väntar in i det sista med att byta däck, då det alltid kan vara halt runt november-december. Sen när snön faller ner så får alla en panikchock och ska ha bytt sina hjul. Jag var ute i god tid, och gjorde det på min egen bil för två veckor sedan. Således så slipper jag bry mig nu.

Nu ska jag försöka få igång ett spel som heter Left 4 Dead på min nya dator. Men vi hörs.

23 november '08

I lördags så blev jag sugen på att sticka in till NetonNet i Arlöv för att titta på tv eller projektor. Så jag ringde ett samtal till Kenny och han hakade på direkt. Så vi begav oss dit.

När vi väl kom dit så hittade jag många olika prisvärda tv-apparater och projektorer, men dels så var lådorna för stora för att kunna passa i min Golf, och dels så fanns det mycket annat i butiken som lockade. Så det hela slutade med att jag köpte en ny stationär dator istället. Den har Intel Core Quad processor, 4 GB ram, Nvidia 9800 GT grafik och 1 TB hårddiskutrymme. Så nu har jag ställt undan den gamla burken tills vidare, och börjat spela riktigt snygga spel på den nya.

Idag så sydde morsan mina köksgardiner färdiga och så åt vi kebabtallrik tillsammans innan jag körde hemåt. Överallt där jag körde på vägarna var det lugnt med underlaget, men inte här på Bredgatan, det går knappt att köra bil här. Snorhalt är ett bra ord.

Vi (jag, Kenny) snackade lite om att dra till Tingvalla nästa helg och ha det roligt. Så vi får se om det blir nåt av det. Kanske rentav stannar här i Landskrona och jobbar lördagen på jobb. Men vi får se som sagt. Allt har sin egen tid.

Tummen upp förresten till The Dark Knight i blu-ray format. Grymt snygg och spännande film.

21 november '08

En hård vecka är äntligen avslutad. Det blev inte mycket övertid denna veckan och det tycker vi om. Jag har förvisso ingenting emot att tjäna extra pengar, men både vädret och mängden av jobb har tagit hårt på krafterna.

Jag är ju minst sagt nöjd med faktumet att jag köpte däck för två veckor sedan på jobb, för det har snöat rätt duktigt idag i norra delarna av Skåne. Det var vitt överallt på Volvos gård när jag körde därifrån. På vägen hem från jobb idag stannade jag till ute på landsbygden utanför Landskrona, och där låg en bil ute på en åker med varningsblinkersen tillslagen. Jag slog på min varningsblinkers och sprang ut till bilen, men det fanns inte en människa där, så jag körde vidare igen.

Ett stort tack till Delicato-Anders för kakorna vi fått under veckan och tack till en Högosta-anställd som gav mig ett flak öl idag. Sjukt generöst av dem. Ibland lönar det sig att man ställer upp. Idag fick jag även min gula och fluorescerande jourjacka som jag ska använda vid däckutryckningar framöver. Riktigt fin med Volvo-tryck på ryggen. Nu väntar jag bara på nycklar till jobb, larmkod och hängslebyxor också. Men allt har sin tid.

Fick se min lönespecifikation på jobb i förrgår och jag hade mycket bra upparbetning vad jag kunde se. Tyvärr så står det ju inte vad man får ut i pengar på den. Men det får vi reda på när tisdagen nalkas. Ska försöka att komma på ett trevligt resmål utöver Thailand till nästa år. Är sugen på att ta en resa, som varar typ en vecka eller nåt sånt, som man inte har varit på innan. Typ en fiskeresa i Norge eller nåt. Kanske pubkvällar i England eller rentav en spavecka i Estland. Vem vet. Ha en trevlig fredagkväll. Vi får se om jag skriver mer i helgen.

17 november '08

Då var man igång på en ny vecka igen med nya däckutmaningar. Sita har en riktigt härlig chaufför vid namn Rebecka som vi skulle byta däck till idag. Så hon frågade mig om vi hade en däckdjupsmätare som hon kunde mäta med själva, så hon fick min. Så nu får jag beställa en ny, men det var hon värd. Klart tösen ska ha verktyg :-) Man får väl se om hon dyker upp hos oss på kaffe nån dag, det hade varit trevligt.

När jag körde hennes lastbil till jobb så märkte jag att vänster blinkers hade lagt av helt. Så jag ringde deras transportledare och frågade om jag skulle laga det också till dem. Så nu får jag väl smöra lite för henne angående att "jag är rädd om henne". Haha. Fjöntigt kanske, men desto roligare. Man måste ta hand om töser som är snälla och rara.

Fick reda på av Hossam idag att han har sagt upp sig och att han har fått jobb i Berlin, dit han även ska flytta. Så han slutar den 1 december. Tråkigt faktiskt, men trivs han inte här hos oss i Sverige, så gör han ju rätt i att prioritera sina känslor och intressen. Får hoppas att det går bra för honom.

Nu sitter jag bara och dricker nybryggt kaffe och ska snart ta itu med disk och lite köksstädning. Sen blir det lite käk också. Man måste ju roa magen med nåt.

16 november '08

Jag kan börja inledningen i dagens inlägg med att försvara min kamrat Emelie. Den som ska yttra sig i bloggkommentarer tycker jag kan skriva sitt namn också, så det inte blir ett anonymt fegt inlägg. Och om man nu bara ska kommentera inlägg så behöver man inte mobba personen i fråga. Så, starkt jobbat av Emelie iallafall, stå på dig vännen. Och skulle det bli för jävligt rent ut sagt så hade jag tagit bort kommentationsmöjligheterna. Det är meningen att bloggandet ska vara intressant och avslappnande, inte tråkigt och jobbigt.

I förrgår stack jag och köpte en skrivare. Det är en Canon Pixma MP520, och jag har redan börjat göra egna tavlor som ska sitta i lägenheten. Får väl ta en tur till Ikea eller Panduro Hobby nån dag och köpa ramar och färg. Det är roligt med pyssel. Skrivaren är en allt-i-allo med scanner och kopiator. Mer behöver man ju knappast. Så har sen en sån ut:



Så nu kan jag äntligen skriva ut en del recept också från diverse matlagningssidor.

Igår så tänkte jag att det skulle vara kul med en bjudning hemma då jag i princip aldrig har gäster i lägenheten. Så jag bjöd hem Tobias och Pernilla till mig på våfflor och colombianskt kaffe. Det var väldigt gott kan jag berätta. Vi fick ett ryck sen när klockan närmade sig elva, så vi stack hem till dem i Arlöv och drack lite alkohol och kollade på den nya filmen Tropic Thunder.

Så nu är jag kvar i Arlöv tills senare, för vi ska äta chicken nuggets sen.

Ett stort tack till Kurtan på Alex Andersen för ett flak öl som jag fick av honom i fredags som tack för att vi ställer upp och hjälper honom hela tiden. Ett stort plus i kanten.

12 november '08

Det blir ingen utbildning den 25:e. Punkt slut.

Nu till nåt som gläder mig, jag kände att jag behövde mer hårddisksutrymme eftersom min andra externa hårddisk är fylld till bredden. Så jag turade ner till Center Syd i Löddeköpinge och köpte en hårddisk. Det är en Western Digital MyBook på hela 1 TB. Håll i hatten, alltså 1000 GB. Det är stort, jäkligt stort. Det bästa av allt är att prylen knappt kostar någonting iheller. Så här ser den ut:


Snygg och stilren, precis som den ska vara. Den kunde gärna varit lite snabbare, men till ett så bra pris så är jag nöjd. Nu kommer det förhoppningsvis att dröja minst ett år eller två innan jag fyller denna också. Det vore hemskt annars.

Ser fram emot helgen på sitt sätt eftersom jag tänkte ha en myshelg med varm choklad och en bunke filmer att titta på. Ska även storstäda lägenheten och svabba av golven ordentligt. Skadar inte att här är fräscht och fint ofta. Har visserligen inga besökare här, men vill för min egen skull ha det rent. Ska se om jag kan låna jourbilen nån dag i helgen och köra skit med, det hade behövts eftersom Golfen inte sväljer lika mycket. Vi får se hur det blir, tills dess så ha det.

10 november '08

Mången man har laddat ner min torrent, mer än 31 personer hittills faktiskt, men ingen har kommenterat. Är folk rädda för att skriva nåt eller är det så att dom inte kan skriva vad dom tycker? Ibland undrar man. Har sedan sist faktiskt börjat med en ny serie torrenter som heter Musik För Själen, och volym 1 och 2 finns ute på Piratebay. Så det är bara att tjacka dem där. Sök på FreddyKing så hittar ni dem. Laddar upp en ny torrent varje vecka, så det är bara att passa på att samla.

Nu till nåt helt annat. Det går bra för mig i däckverkstaden som sagt, och ska väl snart få mina arbetskläder och övrig utrustning för att kunna ha däckjour från den 1 december. Kommer att bli spännande att se hur många som kommer att ringa.

Idag så tog jag med mina vinterhjul till däckverkstaden för att göra vid dem för användning. Men det blev inte riktigt så eftersom det bara var tre millimeter kvar på dem, och det är där den lagliga gränsen går. Sen vill jag ju inte heller köra med en livsfarlig bil så jag tog tillfället i akt och beställde hem fyra rent nya friktionsdäck via jobb. Och dom dök upp redan vid middagstid i däckverkstaden. Sen lackade jag mina plåtfälgar så dom såg fräscha ut och så krängde jag på de nya däcken i lugn och ro. Så nu har man sitt på det torra i minst ett och ett halvt år. Fick ruggigt bra pris samt att jag kan betala av det hur jag vill via jobb. Precis så som det ska vara.

Enligt Almedin idag när jag stod och tvättade min bil, så sa han att jag skulle iväg på kurs den 25:e (alltså lönedagen). Inget jag visste nåt om, men jag tycker det är kul att gå på kurs. Denna kursen är El-kurs steg 1, och det är ju sånt jag läst tidigare, så det lär väl knappast bli några större problem. Så får vi se om jag behöver åka till Göteborg eller Stockholm bara för den sakens skull. Hade varit skönt om det blev i Helsingborg eller Malmö, så slipper man klydda med långa körsträckor.

Vi hörs.

FreddyKing's Karameller 1

Nu har mina första torrent äntligen blivit upplagd på thepiratebay.org. Fantastiskt roligt och spännande att se vad folk tycker om den. Kommer ju att göra en varje månad, och folk får gärna lov att komma med låtförslag då jag vill hitta nya favoriter.

Kommentera gärna och för guds skull, ladda gärna ner min torrent. Länken är här:

http//thepiratebay.org/torrent/4483339/FreddyKing_s_Karameller_1_(november_2008)

Ska bli kul att se hur många som laddar ner och som kommenterar. Mycket spännande.

2 november '08

Var och kollade på hus idag och det var ett mysigt fint litet hus, men det passar inte mig. Inget fel på huset utan för att det inte hade känts som mitt eget. Men men, det kommer säkert fler tåg.

Idag har jag inte gjort mycket annat än köpt det nya numret av Sonic, och så ska jag göra vitlöksbaguetter med köttbullar i att äta.

1 november '08



Då är det allhelgona och jag firar inte det på något vis. Igår så bjöd Emelie och Lina på en jättegod tacobuffé och vi drack och skojade friskt. Det var mysig stämning och många sjuka vitsar som drogs. Jag drack av min likör som heter Hpnotiq samt av Kennys Minttu. Underbart gott var det. Personerna som var där var förutom Emelie, Lina och jag: Stefan, Marie, Malin, Elna, Alexandra och Mattias. Ett litet trevligt gäng.

Jag sov över där och fick höra idag på morgonen att jag hade snarkat jättehögt :-). Sånt som händer, jag sov jättegott iallafall.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket mer än att jag skjutsade Alexandra till Äsperöd och sen körde hit till föräldrarna igen. Vi åt spaghetti med köttfärssås och diverse grönsaker. Jättegott var det. Sen ägnade jag en bra stund till att titta på Äntligen Hemma-avsnitt från två veckor tillbaks samt ett avsnitt av Leilas fest. Den underbara brunetten som syns på tv med mat och som charmat sig in i mitt hjärta iallafall. Förutom Leila så tycker jag även att den brittiska tv-kocken Nigella är helt underbar. Men vem kan tro att hon nästan är 50 år. Hon ser ju ut som 30 bast. Men men, så är det och det gör väl inget antar jag.

Imorgon ska jag och farsan åka till Ängelholm och titta på huset. Det blev inte idag på grund av att han som håller i det hela inte kunde, så det gjorde inte något att han ville ta det imorgon söndag istället. Passar mig perfekt. Så vi får se vad morgondagen har att visa. Tills dess, ta det lugnt.

RSS 2.0