19 september '08

Efter en hård veckas arbetande så har man lugn och ro och helg hemma i lägenheten. Ska städa och laga mat ikväll, och försöka komma i säng i hyfsad tid.

Lyckades göra ett jack i handleden igår med en stor vinkelslip när jag låg under en lastbil och kapade. Gör lite ont bara, och det gick inte helt igenom huden som tur var, men det är illa nog. Känner mig rent mörbultad och seg men jag överlever.

Installerade ett nytt spel idag som jag tyckte verkade intressant. Det heter Spore, och man ska utveckla en organism som sedan följer nya vägar och som bildar en egen värld efter hur man agerar och kommer vidare i spelet. Har spelat två timmar idag, och jag får se om det blir mer. Tycker att det är snyggt, och hittills kan jag väl rekommendera spelet till andra leksugna vuxna.

Imorgon ska jag ner till AS Transport och åka med en chaufför på en runda i Helsingborg. Det som suger mest med det är att jag ska infinna mig på åkeriet redan klockan 06.00 på morgonen. Men sen å andra sidan så är det ledighet för min del och jag behöver nog inte göra speciellt mycket mer än att hålla koll på rundan och lära mig hur man går till väga. Får se hur det går. Hade varit kul med en extra inkomst.

Skriv till mig på MSN om ni vill snacka eller nåt, är ändå hemma. Ha det.

14 september '08

Ja, då har man varit hemma sen i lördags morse från Thailand, och man känner sig på topp. Helt underbart. Har skrivit en rejäl resdagbok på en del sidor, så den ska publiceras snart, samt att jag ska lägga upp alla bilder och filmklipp jag tagit med kameran.

Igår fyllde faren 60 år, och det firades med öppet hus hemma hos föräldrarna. Två av mina fastrar som jag inte ser så ofta dök upp, samt en massa annat trevligt folk. Mormor och morfar sa att dom hade pratat med Caroline via Skype för nån vecka sen. Men tydligen ville inte morfar snacka eftersom det kändes för konstigt. Haha, han är för bra bara.

Nu eftersom man är hemma i lägenheten igen så gäller det ju att man börjar städa bort allt damm som har kommit från ingenstans samt att man städar ur kylen och köket ordentligt. Tänkte göra hemmagjord kebabtallrik idag, med pommes och annat gott. Har även funderingar på att kolla på antingen Ghost Whisperer eller Baywatch säsong 1 ikväll. För i övrigt så har jag inte mycket att göra. Köpte Baywatch boxen innan jag åkte till Thailand dels för att den var billig och dels för att man satt och kollade på den serien som liten parvel, och man tyckte töserna var så granna. Det gör man visserligen fortfarande, men mycket av det hela med Hasselhoff är bara mög. Jag kan citera Johans t-shirt "Hasselhoff saved my life". Hehe.

Jepp, vi får se vad som händer senare, det kan ju hända att jag börjar skriva in min resdagbok, vem vet. Haj po.

RSS 2.0