Rockhelg avslutad och ny vecka påbörjad

Hade en trevlig helg då jag lärde känna några nya personer, och även hittade nya favoritband att lyssna på. Förra helgen så var jag hos Jörgen och Sanna i Malmö. Vi var först på chokladprovning inne på Cacaofoni, vilket var trevligt och uppiggande. Alltid kul att lära sig något nytt. Sen var vi hemma hos J o S på fest fram tills natten gjorde sitt intrång. Man träffas inte så ofta längre, så varje gång man tar sig tid till det så blir det extra välkomnande och varmt.



Denna helgen innehöll som sagt en del rock'n roll och hårdrock. Började med att jag i fredags blev hembjuden till en arbetskamrat på öl och musikkväll, där vi snackade skit, lyssnade på bra musik och umgicks helt enkelt. Det var mysigt, och jag lärde känna lite nytt folk där, som hade stort musikintresse, vilket får mig att höja ögonbrynen extra mycket. I fredags var jag även inne om på Systembolaget och köpte whiskey för 1000 kronor. Inte billigt att ha god smak för whiskey, men desto mer njutsamt. Whiskeyn jag köpte på mig heter Mackmyra samt Speyburn. Har inte provat någon av dem tidigare, men de har fått bra betyg av andra konnässörer, så jag litar blint på deras omdöme tills vidare.

Natten mellan fredagen och lördagen kunde jag inte sova så mycket. Vaknade hela tiden och klockan sju på morgonen steg jag upp och var pigg. Avskyr sådana tillfällen eftersom jag vill vakna utvilad och ha mycket energi. Så jag tog helt enkelt tag i att städa, satte igång tvättmaskinen och sen möblerade jag om också i vardagsrummet. Det blev som ett helt nytt rum, och mycket rymligare faktiskt. Nu i efterhand så kunde man haft gjort detta för ett bra tag sedan. Men vem orkar kånka runt på en tung och otymplig soffjäkel. Även vännerna instämde att det blev luftigare och rymligare, så det är ju ett bra tecken. Lade även ner möda i att få mitt trådlösa nätverk att fungera. Comhems Cisco-router suger kodd, och har inte fungerat med det trådlösa under hela tiden jag har haft det, och Comhem skyllde på att jag hade en gammal dator osv. Men nu med facit i hand, så är det en kass router helt enkelt, för jag kopplade in min mycket billigare trådlösa router från Belkin i serie med den från Cisco, och vips så fungerade allt, samt att jag fick igång min mediaserver till Ps3. Så up yours Comhem. Lär er något för bövelen.

När jag var klar med donandet här, så började jag laga mat och sen dök Johan och KG upp från sin stadspromenad nerifrån Knutpunkten. Så vi åt god mat tillsammans, sen kollade vi på Heaven & Hell live från 2007 på hyfsat hög volym. Riktigt trevlig konsert, och en av Ronnie James Dios sista för den delen, vilket är synd. Men han blir ihågkommen av många människor. Vi drog några öl och sen begav vi oss ner på stan mot The Tivoli och våran konsertkväll. På scen stod först Bullet. Ett band jag aldrig har lagt ner energi på att upptäcka, vilket i efterhand är ganska synd, då jag gillade dem live. Så nu får jag skärpa mig och lyssna på deras skivor, så jag hänger med. Dom var helt okej live och höll igång publiken med sin gammel-hårdrock med riviga riff. Det gillas. Så har du/ni aldrig sett Bullet spela tidigare, så ta tag i problemet. Det är väl värt det.



Det andra bandet var ju det magnifika svennemetalbandet Mustasch. Jag går alltid ifrån en Mustasch-spelning med ett leende på läpparna och man kan ju låtarna så pass bra så det blir allsång av det i publiken. Trevligt värre och Gyllenhammar och hans boys gjorde det bästa dom kunde av kvällen. Publiken var taggad och det märktes verkligen. Det enda jag egentligen ångrar är att jag inte tog med en kamera till Tivoli, men nån gång får man vara utan den helt enkelt. Allt går inte att fotografera. Summa summarum, kanonkväll.



Efter Mustaschspelningen så gick vi ut till baren som ligger precis mellan garderoberna, och där stod DJ Nathalie ifrån Kungarna av Tylösand och DJ:ade gamla rocklåtar. Riktigt najs och väldigt högljutt. Jag och Johan fick vars en kram av henne och vi gick därifrån trötta och salongsberusade, och vandringen bar av till McDonalds för nattamat.

Har hunnit med att lyssna igenom lite fler skivor sen sist, och det blev följande: The Damned Things "Ironiclast", DevilDriver "Beast", Bonafide "Something's dripping", Molly Hatchet "Justice", Sister Sin "Switchblade serenades" och The Last Vegas "Whatever gets you off".

Nu orkar jag inte skriva mer för idag, men jag kanske återkommer imorgon, vem vet. Ska fika innan jag drar till arbetet, så vi höres.

104 album och ny övertid

Japp, ni läste helt rätt. Hann med att lyssna igenom hela 104 album under januari och februari. Häftigt tycker jag. Får se vad siffran landar på i slutet av mars.

Igår fick jag min försenade lönelapp, och naturligtvis så var den inte rätt, så jag tog med den till jobb och bad fackombudet att ta hand om det. Sagt och gjort. Igår var verkligen en fullspäckad dag, då jag jobbade från halv fyra till fyra på morgonen. Var så jäkla trött när jag kom hem från jobb så jag stupade i sängen. Det har blivit mycket sånt de senaste månaderna, att det tokbokas på oss mekaniker, och sen så beklagar man sig över att det inte går att göra något åt saken. Tråkigt det där. Det är inte ofta man jobbar normala veckor längre.

Fick sms av Emma igår, och det grämer mig att jag inte kan komma på hennes födelsedagskalas på lördag. Har ju annat inbokat med Jörgen o Sanna. Vi får försöka hitta ett annat datum som passar bättre framöver istället. T.ex. en dag med bowling och lite annat trevligt.

Nej, nu ska jag hålla ledigt i fyrtio minuter till, sen ska jag köra till jobb och färdigställa några arbetsordrar. Sen är det ny jobbdag på gång.

RSS 2.0