Gevalia 1853, och projektorn monterad

Förrförra veckan när jag storhandlade så passade jag på att köpa hem nytt kaffe, för att inte bara dricka samma hela tiden. Så valet föll på Gevalia 1853, och det var gott. Kanske inte en stor sensation i smak jämfört med Zoegas Skånerost, men det var definitivt gott. Testa gärna det själv ni också.



Igår så hade jag besök av mina föräldrar, en hund och min syster och hennes familj. Det första vi gjorde när de kom hit var att fika, sen så monterade vi upp en vägghylla som jag hade köpt på Hifi-Klubben i Helsingborg. Det blev riktigt bra och på den står nu min projektor. Så nu slipper jag ha den ståendes på ett bord eller i soffan. Nu kan man titta på seriöst mycket film istället.

Har faktiskt börjat vädra ut lägenheten nu varje dag. Det är riktigt skönt när man gör det. Man andas bara frisk luft.

Lite dåligt med inlägg, men nu är det helg

Ja då är det helg igen efter ännu en hektisk vecka på jobb. Det märks att vinden har vänt vad det gäller inkommande arbete på jobb, och det är skönt att veta. Kul att få behålla sitt jobb.

Har i förmiddags varit på Hemköp och handlat lite nödvändiga saker som mat och diverse annat. Sen så satte jag ihop de kvarvarande bitarna på min RC-bil som var kvar efter renoveringen. Nu saknas bara ett litet avgasgummi som sitter mellan avgasröret bak på motorn och tätar. Men det är ingen brådska med det. Sen har jag börjat städa lite grann också här i lägenheten, det ska jag fortsätta med sen när jag har ätit.

Har gått och blivit fascinerad av en ny tv-serie igen :-) Kollade ju färdigt på Terminator: The Sarah Connor Chronicles, och det finns ju inte mer än två säsonger av den serien. Så nu har en serie som heter Dollhouse tagit över istället. I huvudrollen som tjejen Echo har vi då Eliza Dushku, en mycket vacker kvinna, som klär i snygga kläder och vapen :-) Sånt är fängslande. Det enda jag tycker är synd är att det ibland är lite segdraget i konversationer, men det går att överleva det också.



Imorgon kommer det besök hit till mig, morsan och farsan med hund ska komma, och eventuellt även min storasyster och hennes familj. Så är det tänkt att vi ska titta på film och äta tillsammans. Alltid trevligt. Men nu, kära läsare så ska jag faktiskt sätta mig och äta. Ha en trevlig fredag.

RSS 2.0