Mycket bra låt

Idag hamnar en mycket bra låt här som tips på min blogg, och låten heter In My Arms, och naturligtvis så är det Dead By April som bidrar med denna mysiga smocka. Äger albumet sen några månader, och det är inget jag ångrar. Kolla in låten på Spotify eller köp plattan ffs. Naturligtvis är detta inte enda bra låten på skivan, men den bästa enligt mig.


Jag fixade det!

Idag var dagen då jag satte en milstolpe för min egen del. Nämligen att jag har förtjänat min första medalj. Jag fullföljde Christianloppet 2009, och var totalt slut i hela kroppen. Men jag fixade det. Det är viktigast. Jag är mycket stolt över mig själv. Här kommer lite fakta om det hela:

Sträckan var 104120 meter lång.
Maxhastighet jag kom upp i var 45,7 km/h. Och det var nerför Glumslövsbacken.
Medelhastighet jag höll var 19,1 km/h. Inte illa, det var mycket motvind och kallt o regnigt.
Tiden det tog var 5 timmar och 27 minuter. Bra tid tycker jag.
Jag förbrände 3273,2 kalorier totalt samt 342,5 g fett.

Förstå mig när jag säger att jag är totalt slut i hela kroppen. Har aldrig haft så tröga ben tidigare.

En rolig grej är att föräldrarna bjöd mig på kinarestaurangen här i stan, och jag fick verkligen kämpa för att inte däcka så trött jag var. Jag har känt mig sömning ända sen jag steg av cykeln vid Kockum Fritid i Malmö.

Men, nu är det dags för en välförtjänt vila i två timmar. Sen får vi se vad jag orkar med.

Bästa låten för min del just nu

Fastnade för Fall Out Boy för nåt år sen, och köpte deras senaste skiva för nån månad sen, den heter Folie A Deux.

Den helt underbara låten I Don't Care måste ni lyssna på. Det är sväng och tyngd på samma gång. Köp skivan vet jag, för det har jag gjort.




En lång cykelrunda igår, och en ännu längre imorgon

Jag är duktigt seg idag, och har ont i baken. Jag och K-G bestämde att vi skulle cykla en bra runda igår, och så blev det av.

Vi började cykla från Statoil Ättekulla och sen cyklade vi upp för långa backar, längs med stranden och en bra bit ut på landet. Vi fick stanna i Viken på thairestaurangen nere i hamnen på grund av ett otroligt skitväder. Det bara öste ner och blåste makalöst mycket.

Men, vi vände där och cyklade sen tillbaks till Helsingborg i en dryg motvind hela vägen, och vid stranden så blev vi blästrade i ansiktet av strandsand. Men men, motion är inte gratis, så man får ändå vara glad att man satsade så hårt. Här är fakta om cyklingen.

Vi cyklade 43338 meter sammanlagt. Hade blivit längre eftersom målet egentligen var Höganäs. Men jag är nöjd ändå.
Maxhastigheten vi kom upp i var 40 km/h. Mycket med tanke på att vi cyklar på mountainbikes.
Medelhastigheten drogs ner kraftigt av motvinden, så den hamnade på 17,5 km/h.
Tiden det tog oss att cykla var 2 timmar och 28 minuter.
Jag brände 1355,2 kalorier och 109,3 g fett.

Så, imorgon kommer elddopet nummer ett för min del, för då är det dags för Christianloppet. Nästan tio mil ska avverkas. Och som det ser ut just nu så blir det inte bra väder. Men jag ska fanimej klara det. Föräldrarna ska vänta på mig vid Kockum Fritid, så det är en extra motivation iallafall. Jag ska ha och förtjäna min första medalj, jag har aldrig idrottat ordentligt tidigare, så jag vill ha en medalj.

Vad jag ska göra ikväll är fortfarande en bra fråga. Jag ska göra egen kycklingkebab, men mer vet jag inte. Blir väl antagligen att jag kollar på nån film, eller sorterar musik. Hör av er om det är nåt, svarar på allt.

RSS 2.0