Ny bloggdesign och en blogg med Musikresan-playlists upplagd

Tjena! Long time no see. Har inte bloggat på ett bra tag, och jag skulle haft en flad lusing. Men vi överlever nog allihop ändå. Jag blev sugen på att fräscha upp min blogg, och så här ser det ut! Tycker ni att det blev bra så kan ni ju alltid skriva nån kommentar.

Jag har startat en blogg som länkar till playlists jag har gjort i Spotify, som du hittar här. Tanken med den bloggen är att folk som inte vågar ladda ner Musikresan-samlingarna från The Pirate Bay, ska kunna ha åtkomst till playlists på den bloggen. Så alla ni som gillar allt från rock, jazz, blues, soul och funk osv. Provlyssna gärna igenom listorna och lär känna mycket ny musik. Det skadar aldrig.

Blev frälst i mitten av veckan på en nitrobil inne på Hobbex, så den köpte jag. Dyrt, men oerhört skoj. Man känner sig som en 10-åring igen. Sen jag köpte den i onsdags har jag fått laga ett styrstag, spänna fast ett hjul som lossnade, montera om avgasröret som lossnade och nästan smälte ner tanken. Och igår så började styrservon att kugga över. Så det får bli nästa veckas pyssel att lösa, måste ju ha den till att funka. För er som undrar hur bilen ser ut, så är här en bild.



Fin va! Skalet är inte på som den visas här, men den köres inte av mig med det på än så länge för att den ska köras in ordentligt i motorn först.

Suttit och pejlat in en snygg tjänst som Google har på gång, och den heter Wave. Tanken är med denna tjänsten att Google vill få instant messaging (som MSN, ICQ m.m.), e-mail och bilder osv. att vara i en och samma format. Man loggar alltså in på sitt konto, kan starta en ny "Wave" och sedan skicka den till vännerna som ska ha den, och dom kan ändra, lägga till, ta bort osv. i det meddelandet. Och det medför ju att det är perfekt för uppgifter att bli lösta, frågor som man behöver ha svar på att bli besvarade och allmänt småprat. Video finns på Youtube, och den har ni här. Hela tjänsten kommer att vara av typen open source, så att alla som använder den kan göra egna apps, nya sätt att utforska tjänsten osv. Mycket nya idéer som jag gillade skarpt, och jag hoppas det blir lika stort som Facebook, MSN, Myspace m.fl. Ska smygstarta nån gång under året.

Har ni själv gjort nån playlist på Spotify eller om ni har nåt fräckt att tipsa mig om, så hör av er till mig på min mail. Allt kommer att tittas igenom.

RSS 2.0