Energidryckens dag

Har under denna veckan haft ett konstant sug efter energidryck. Aldrig tidigare har jag varit så sugen på det som nu. Det kan nog ligga en del i att jag jobbat hårt denna veckan, kylan gjort sig påmind och att vädret inte är så uppiggande just nu. Men det kommer att gå över även detta, var så säker.

Entreprenörsdrömmarna ligger och håller mig vaken vissa nätter, till den grad att jag blivit övertrött och däckat istället :-), och det är kanske inte jättebra. Men vill man något, så får man ju ta tag i det.

Såg filmen Robin Hood idag, och jag gillade den. Det är tyvärr ingen film jag köper, men den var spännande och Ridley Scott har gjort ett bra arbete med den.



Var inne om en sväng på Väla idag för lite shopping. Det var inte ont om snygga tjejer där idag kan jag säga. Får nog köra dit fler lördagar :-) Blev ett besök på Skivlagret där jag köpte Cookies 'N Beans skiva, en AC/DC Black Ice plåtbox med plektrum, skiva, dvd och flagga i, samt Kents 10-skivorsbox. Riktigt trevliga tillskott i skivsamlingen, även om de kanske inte är värda speciellt mycket så är det såna saker som jag gärna samlar på. Det blev även ett besök in på Coop Forum på Väla för att handla lite energidryck.

Här hemma har jag egentligen inte gjort mycket produktivt. Jag har lagat middag idag, det blev bakpotatis med hemmagjord västkuströra och sallad. Det smakade helt underbart, precis som jag hade förväntat mig, och matlagandet på helgerna kommer att fortsätta framöver med. Det är för gott för att undvika.

Ska ta tag i att försöka byta bank nästa vecka. Jag vill inte ha en bank som bara har kontor på Österlen. Det funkar inte för mig när jag bor här uppe i nordvästra delen av Skåne. Så vi får se hur det artar sig.

Hade tänkt nästa månad att dra åt extra på svångremmen när det gäller ekonomin. Ska ända ha roligt och trevligt, men var lite mer av Spara och mindre av Slösa. Försöka spara undan extra pluring så man har extra cash över julen. Ska snacka med familjen och släktingar angående julklappar, hade gärna sluppit julklappar en jul och lagt de pengarna på annat istället. Men jag får väl handla nåt ändå till syskonbarnen.

Är det kanske någon mer än jag som tycker att Paradise Hotel påminner väldigt mycket om Sims? Det är samma intelligensnivå och lika givande att titta på. Det enda som saknas är de små juvelerna eller vad det är dom har ovanför sina huvud. Annars är det slående likt. Dock, så är där ju en fin mörkhårig dam med i serien som heter Julia. Hon är den enda anledningen just nu att jag ens kollar på Paradise Hotel.



Nu får det nog räcka för idag. Kanske skriver igen imorgon. Vi får se. Höres :-)

Söndag, attans söndag

Varför är söndagar alltid förknippade med meningslöshet och depressioner? Det är bara en dag som alla andra. Den kallas ju känt för vilodagen, men man vilar ju alla andra dagar också, när man har tid.

I vilket fall som helst så blev det ingen film igårkväll. Jag satt och tittade på tv en stund, sen så satt jag och spanade på gamla bilar i fint skick på nätet. Fick mig att fundera på om det kunde vara en god investering i framtiden att renovera och sälja gamla fina bilar. Det medför ju en jäkla massa arbete, som kanske inte lönar sig i längden. Men, det är som sagt bara en fundering. Jag är en funderare, jag vill verkligen bli ekonomisk oberoende när jag är äldre, dels för att en massa bekymmer bara försvinner med det, samt att man kan planera sin vardag efter vad man egentligen vill göra istället för måsten. Härligt att drömma.

Läste någonstans att Nemo och Jockiboi är på Clarion Hotel här i stan över helgen för att gå ut och festa och göra sig kända här också. Det får inte mig att rycka speciellt mycket på ögonbrynen iallafall, eftersom de slår mig som brats med ett sjukt nedvärderande beteende. Det jag har sett dem göra på tv imponerar inte på mig. Man går inte runt och ollar allt som finns i ett hus, man kräker och kissar inte i en gemensam bubbelpool, man tar inte botox för att man bara "ska" ta det, samt att man har en god kvinnosyn, vilket de inte har. Så dom får gärna vara här nere, eller inte rentav. Mig kvittar det.

Har denna helgen haft ett enormt skrivsug konstant. Och jag vet inte om det är vädret, eller ett allmänt välbefinnande som sponsrar det, men har haft pennan i handen ett par gånger och antecknat det jag tänkt på vid de tillfällena. Har ju även skrivit blogginlägg här, vilket inte tillhör vanligheterna. Det var ett bra tag sedan jag bloggade aktivt, och det kan ju även bero på att andra saker har strulat eller varit bra. Allt går ju upp eller ner emellanåt, och det är inte mycket man kan göra åt det. Bara att rida ut vågen.

Idag blir det fiskpinnar med remouladsås här hemma till middag, ska även fortsätta att träna en del, duscha och raka mig så jag ser fräsch ut imorgon på jobb. Inte för att det behövs, men man behöver ju inte se ut som en bohem.

På stereon varvar jag idag Rascal Flatts och Shirley Clamp. Mjuk och lugn musik i behagligt tempo som får en att slappna av. Precis vad jag behöver idag.

Skriver kanske mer senare, ha det gött så länge.

Trivsam lördag

Sitter denna lördag mest och njuter av det vackra vädret utomhus samt av det avslappnande lugn jag har i kroppen.

Har spenderat förmiddagen med att träna lite grann, det ska jag fortsätta med under dagen förvisso, men det är skönt att värma upp kroppen på förmiddagen. Har ätit några pannkakor till frukost idag, med skogsbärssylt till, det blev en smaksensation. Riktigt barnsligt gott. Ikväll blir det hemmagjorda hamburgare, med cheddarost och Frisco-bröd. Inte illa det iheller.

På stereon snurrar skivor med John Fogerty, Jakob Hellman och Helen Sjöholm. En blandning med gitarrmusik, country och visor. Skönt värre faktiskt.

Läser just nu en bok av Bengt Ericson som heter Den Nya Överklassen - En Bok Om Sveriges Ekonomiska Elit. Kul att läsa om Melker Schörling, Stefan Persson och övriga svenska rikemän och kvinnor. Här skriver Bengt om allt från fritidsnöjen, plikter, köp och aktier i princip. Pengar har alltid fascinerat mig, och jag ska ju helt klart också bli miljonär förr eller senare. Så denna boken rekommenderas varmt av mig och många andra läsare på nätet.



Funderar starkt på att se en film när det blivit lite mörkare ikväll. Antingen så blir det Robin Hood eller så blir det A Nightmare On Elm Street. Båda är ju remaker av äldre filmer, och det kan bli en spännande filmkväll. Så vi får se vilken det blir.

Till min stora glädje så har även Nigella Lawson kickat igång en ny tv-serie. Hon måste vara min drömkvinna, då både hennes vackra utstrålning, lekfullhet och matlagningssinne tilltalar mig väldigt mycket. Vissa kallar henne porrig, och vissa kallar henne underbar. Jag väljer nog det sistnämnda eftersom hon inte anspeglar på porrighet utan hon vill vara en vacker kvinna i sina bästa år. Det är ju toppen! :-) Så den serien ska följas med hög koncentration under hösten. Man lär sig många enkla knep när det kommer till matlagning, som inte alltid står i recept och matlagningsböcker. Grymt bra!



Idag passar jag även på att vädra ut min lägenhet ordentligt då det är fint väder utomhus. Så luktar det friskt och fint här! Ska snart slänga igång en maskin tvätt också, så att det är fixat. Allt sånt vardagsbestyr är kanon att förlägga på helgerna, så att den behövliga ungkarlsvilan får sitt utrymme på arbetsdagarna. Nu på helgen så är det riktigt trivsamt att stå och laga mat, tvätta, städa och alla liknande uppgifter. Man har inte tvunget någon tid att passa, och flyter allt på som det ska också.

När det kommer till att läsa böcker, så får man (eller jag) ofta kommentarer om att det är jättetråkigt, och att man somnar så fort man öppnar en bok. Själv så anser jag att man utvidgar både fantasi och ordförråd avsevärt. Naturligtvis så är det dömt till att misslyckas om man inte läser en bok som behandlar ett ämne man är intresserad av. Då finns det ingen spänning, ingen läslust och definitivt ingen koncentration. Jag var själv inte speciellt glad i att läsa när jag var yngre, dvs. under 18 år. Det gick väl an då och då när man gick i skolan och satt med böcker alltid ändå. Men efter att jag slutat gymnasiet så kom läslusten och jag köper en del böcker och pocketar varje år. Enbart såna som intresserar mig, och inte andra. Jag köper t.ex. inte populärskrifter som Twilight-böckerna eller Harry Potter, men jag läser gärna skrifter om Mötley Crüe, Motörheads Lemmy Kilmister, Filip o Fredrik och ekonomisk litteratur. Även heminredning och matlagning är stora intressepunkter för min del. Så det finns inriktningar för alla som är intresserade av att börja läsa, och de som redan läser en hel del. Om jag kommer hem till någon och ser ett omfattande bokarkiv, många skivor och tidskrifter så blir jag varm i kroppen. Det borgar ju för att den eller de personerna som bor där inte helt förlitar sig på elektronisk information. Jag själv använder både Wikipedia och Google flitigt. Men kan jag få tag på en bok med sköna bilder, och en stor skrivlusta så köper jag hellre den och slipper ont i ögonen, och läser i min egen takt. Men det är jag, alla är vi olika som tur är!

Nu får det räcka för stunden, kanske skriver mer senare! Ha det!

RSS 2.0