Konsertkväll i Malmö

Som ni läste så var jag i Malmö en sväng igår. Besökte först mormor och morfar, och parkerade bilen utanför deras lägenhet. Sen gick jag till KB när det var dags för insläpp där.

Väl inne på KB så snackade jag med de olika bandens merchandisekillar, och då lyckades jag fixa en signerad skiva av Your Demise, och en signerad tröja av alla Raised Fist-medlemmarna. Så jag är jättenöjd.



Första bandet ut på scen som uppvärmare var danska Pilgrimz. Det var tunggung, det var svängande gitarrer och en rent frenetisk sångare som var nere på golvet hos oss och röjde rundor. Jag köpte skivan Boar Riders av deras merchandisekille och jag ser gärna dem fler gånger.



Andra uppvärmningsakten var brittiska Your Demise. En liten kille som for rundor på scenen i maner ungefär som en hiphopare, men som däremot gjorde jobbet riktigt bra. Your Demise var bra, lite mer i stil med nutida metalcore och med mycket energi. Köpte deras skiva och ser fram emot att höra hur det går för dem i framtiden.



Huvudakten denna kväll var då svenska Raised Fist såklart. Helt underbar pondus och driv i detta band. De flesta låtarna for man rundor bland publiken och fick armbågar, händer, skallar, och ben i mage och rygg. Men så kul det var. Alex nämnde under spelningen att dom hade kommit upp i 17 år nu som band, och det är jättekul. Dom spelar med bravur och man tröttnar inte på drivet i musiken, man får mera energi. Efter deras spelning var min t-shirt dyngsur av svett och öl från folk som kastade ölen över oss som röjde. Så jag frös rätt så ordentligt när jag vandrade bort till min bil sen.

Men för att summera kvällen så hade jag jätteroligt trots att jag var där själv. Fick faktiskt reda på att spelningen i december med In Flames och Killswitch Engage även drar med sig Dead By April, och det är en riktigt positiv nyhet. Hoppas dom får med sig fler bra band.

Nu ska jag ta det lugnt.

Blir kanske varslad

I torsdags kom det några högt uppsatta tjänstemän till våran anläggning i Helsingborg, och stämde ett möte. Dom hade ekonomiska och tråkiga nyheter för oss anställda, i form av en varsling som kommer att ske om två månader. Det var tio stycken löneposter som ska bort, dels hos oss och dels hos Malmö. Så det var ingen bra stämning hos oss på jobb efteråt. Eftersom det kan drabba vem som helst. Så, med andra ord så kan det bli att jag är arbetslös i vinter, och då måste man ju se framåt, och inte bli deprimerad eller nerslagen av panik. Jag är framåt i vilket fall som helst, jag vill ju naturligtvis ha kvar mitt jobb och den tryggheten, men om det mot förmodan skulle bli att jag får söka nytt, så ska jag banne mig lyckas med det också. Nog om det tråkiga, vi får se framöver hur det går.

Igår var jag hemma hos Jörgen och Sanna i Malmö, och det var gemytligt. Dom har hittat en gammal och fin lägenhet nära Drottningtorget som dom har renoverat, och dom verkar trivas utomordentligt där. Kul att träffas igen eftersom det inte är ofta vi umgås, och dom är ju trots allt nära vänner, så man får hålla kontakt så ofta det går.

Idag körde jag först ner till banken i Tomelilla, för min kaffeburk med lommeskrammel (som det heter på skånska) var full nu. Och jag trodde inte det var speciellt mycket pengar i den, men där var faktiskt över 3000 kronor. Så dom åkte direkt in på sparkontot, och sparandet fortsätter. Tanken är ju att jag varje månad ska spara så mycket jag bara kan av min lön, istället för att handla så mycket som jag kan. Inget speciellt mål är uppsatt, utan ett ekonomiskt tänkande och välmående är väl det enda som lockar mig. Man kan roa sig med nån rolig pryl då och då, men det måste inte vara varje lön. Så vi får se hur det går, jag känner på mig att det blir roligt och peppande att spara. Bara på en månad är jag uppe i en stor peng :-)

Vädret börjar ju som bekant att skifta och jag är väl en av dem som gillar att kura ihop mig framför en film i en filt eller mitt täcke och dricka kaffe på hösten. Tycker det är kul att få ta fram halsduk och sköna handskar igen även om jag är en solstolle. Ska ge mig ut i höst och leta efter en skön och snygg jacka i form av duffel eller rock, samt ett par riktigt snygga höstskor. Det ska inte vara dystert och tråkigt med höst, det ska vara inspirerande och värmande :-)

Hoppas ni som läser detta (om någon faktiskt gör det) har det bra och sköter om er. Hör gärna av er, det är inte många längre som sitter på MSN och snackar med mig. Och det är trist :-(

RSS 2.0