28 februari '08

Då var det återigen dags för ännu en solig dag i mitt Landskrona. Har börjat dagen smått med att städa i hallen och badrummet. Resten kan jag fixa imorgon. Har även varit duktig och installerat en dual-layer brännare i min dator så att jag kan bränna spel.

Igår så hade vi Impact-kurs på jobb och vi blev alla godkända även om vissa inte gjorde ett skit för att förtjäna det. En av grabbarna från rikten satt och gjorde grävlingsljud hela dagen och däckkillen satt bara och tjafsa om att han inte behövde nån utbildning eftersom han jobba med däck och sen surfade han runt på en massa tatuerarbilder på nätet. Riktkillen tyckte senare att det var dags för att lyssna på Arch Enemys We Wil Rise på hög volym, men det tolererade vi andra inte eftersom vi ville klara av uppgifterna och konversera med läraren. När kursen var slut så fick vi varsitt intyg, och jag gick sedan ner på lagret och laminerade mitt så att jag kan spara det länge.

Efter kursen så fanns det ingenting inbokat på mig eller Hossam, så jag gick hem istället. Fick sedan hela kvällen i lugn och ro, och avnjöt det hela med en stor smaskig inbakad pizza. Även om jag inte ska äta sådan mat så var det minst sagt inbjudande.

Imorgon så ska jag träna, städa och sedan köra in till Malmö en sväng. Där ska jag träffa en jättesöt tjej som jag snackat med på Internet. Hon heter Sara, är fyra år äldre än mig och är både tatuerad och piercad. Hoppas verkligen att personkemin stämmer och att man kan bygga vidare på det hela sen.

Men nog om det, fortsättning följer framåt helgen.

25 februari '08

Idag var det ovanligt skönt utomhus och fåglarna sjöng ut sin skönsång som sig bör på en vårdag. Det kan däremot tyckas att det inte bör vara en vårdag i slutet av februari, men jag har ingenting emot det. En tidig vårdag gör gott för humöret och välbefinnandet. Tog lite bilder på väg till träningen idag, och det är små enkla bevis på att det är dags för lite behagligare väder ute. Se och njut.

image1

image2

image3

image4

image5

På träningen idag så höjde jag lite vikter och nivåer, och jag fick en handduk av Emi. Egentligen skulle jag fått ryggsäck, flaska och någon mer pryl också, men jag sa att det inte var någon brådska. Det var skönt att träna efter helgens bravader och jag hade mycket energi under dagen med.

Går i tankar och funderingar på om jag skulle möblera om och pynta upp mer i lägenheten. Jag har inte riktigt den där hemmakänslan än även om jag bott här sen juni månad ´07. Hade varit skönt med en stor soffa, en större tv och en ny mediamöbel. Detta året så kommer jag att göra mitt bästa för att inte spendera allt för mycket pengar på onödiga saker som för mycket bensin, för mycket Statoilmat, för mycket läsk osv. Läsk gör jag mitt bästa för att komma undan då det inte gör något gott för varken kropp eller själ. Det är billigare och godare med 100 % ren fruktjuice och saft i alla dess sorter.

Johan frågade mig i fredags om jag hade lust att följa med honom och hans föräldrar till Thailand i september månad för att hans far skulle välja en del inredningsdetaljer till sitt hus som är färdigbyggt då. Självklart är jag intresserad av att hänga med, jag som inte har besökt mer än Danmark och Tyskland. Så om allt går som det ska och jag har kapital undansatt vid tillfället så sticker jag. Kommer naturligtvis att lägga upp bilder och resdagbok här när det väl blir av. Förmodligen blir det en festlig resa eftersom jag och Johan älskar att skoja till det.

På jobb idag hände inget speciellt roligt tyckte jag. Fick dras med en stor, rostig släp i några timmar. Roligare saker finns att jobba med. Jag och Robin tvistade om en del stavningar och ord en stund, men eftersom han inte gav sig och jag vet att jag har rätt så är det ändå en avgjord seger till mig.

Fick reda på idag att jag ska på kurs på jobb nu på onsdag. Det tråkiga i kråksången är att jag ska vara där redan kl. 9 på morgonen till 16.00, och sen mellan 16.00 och 00.00 ska jag jobba som normalt. Jag får ju betalt för de extra timmarna som utbildningen varar, men jag kommer vara slutkörd efteråt. Äh, jag ska inte klaga, jag har ett jobb att gå till iallafall. Träningen kommer jag att missa och det svider faktiskt en hel del. Är hellre där och gör nytta för kroppen. Det blir ett extra intensivt pass på fredag istället.

Och nu till slutet för dagen när jag sitter och lyssnar på en del underbara Danne Stråhed-sånger, och börjar fundera på min sköna säng, så hoppas jag att alla sover gott inatt. Stora som små.

RSS 2.0