Nu ä dä helg

Jag borde skämmas. Här sitter jag och utlovar bilder på mitt akvarium, och så blev det ingen. Bara lugn, det kommer bild nästa vecka med fiskar i akvariet, det ska jag hålla. Kan faktiskt till mitt försvar tillägga att jag inte hittade min kameraladdare förräns igår eftermiddag, så det så.

På tal om fruktansvärt bra konserter, så såg jag tre stycken igår, höhö.



Först ut var Testament, thrashbandet från Amerika. Även om jag gillade hårdheten, låtvalen osv. med bandet, så tyckte jag att tre av medlemmarna slappade väldigt mycket på scen. Jag hade förväntat mig mer headbangande och mer riff och uttagna svängar, men det blev inte så. Däremot så var gitarristen Alex Skolnick riktigt bra under kvällen då han mer eller mindre ägde scenen, samt trummisen Paul Bostaph som höll snabb och snärtig takt spelningen igenom. Minus tycker jag att basisten Greg Christian får, eftersom han mest stod och plinkade på basen, samt att han knappt rörde på sig under deras spelning. Men men, jag ser gärna dem igen framöver. Dom får mig att må bra iallafall.



Andra bandet att spela var naturligtvis Megadeth. Så fräckt det var att äntligen få se ett så bra band. Dave Mustaine har i princip alltid blivit omtalad att ha stått i James Hetfields och Lars Ulrichs skugga eftersom han inte fick fortsätta i Metallica i början av karriären. Men frågar man mig, så har han helt klart lyckats på sitt plan ändå inom thrashen eftersom han är sig själv och han tillsammans med grabbarna grus har hållt i lika länge som Metallica. Att dom inte är en lika stor kommersiell inkomstfångare kan väl kvitta, det är alltid musiken det handlar om. Under sin timmeslånga spelning fick vi höra diverse klassiker, som till exempel en av mina favoriter A Toute Le Monde. Det var bra ljudkvalitet under Megadeths spelning, dom var älskade av publiken, och jag betalar gärna nån hundralapp igen för att få uppleva styrkan igen.



Sist men definitivt inte minst så kommer Judas Priest. Jisses vad dom kan. Dom har turnerat och spelat ihop i ca 38 år nu, och dom är lika gudomligt bra som när dom började. Det skadar inte att ha världens coolaste homo som sångare iheller. Hehe. Jag fick höra i princip alla favoritlåtarna under kvällen och det innebär Breaking The Law, Painkiller, You´ve Got Another Thing Coming och Prophecy. KK Downing, Glenn Tipton och Rob Halford var under kvällen helt makalösa, samtidigt som Ian och Scott också gjorde mycket bra ifrån sig så är det inte dom som håller i det stora i showen. Oerhört prisvärt alltihopa under kvällen. Det var inga svinpriser på läsk och annat i shopen iheller, men merchandisen kostade dyra pengar. En t-shirt gick loss på 300 kronor, en halsduk gick på 200 kronor, och en hoodtröja gick på 600-700 kronor. Det är för mycket för min smak. Jag köper hellre en t-shirt via en auktionssajt eller liknande.

Jättekul var det också att jag träffade på en klasskamrat från Lernia-tiden som heter Mattias efter Judas Priests spelning. Vi har inte träffats på snart tre år, så det var kul. Han lovade att skicka några snuskiga vitsar till mig inom det snaraste, så det får vi absolut hoppas på.

Får se om jag skriver mer under helgen, annars får ni ha det gött.

Akvarium äntligen inhandlat, en vecka tills fiskar inskaffas

Ja, ni läste helt rätt. Hade tänkt börja med denna hobby, och tog ledigt idag från jobb för att smygstarta. Var på Zooab på Center Syd och köpte ett snyggt välvt akvarium, ett 60-liters med doppvärmare, filterpump och lampa. Sen blev det ljusblått och lila grus i botten, tillsammans med en bläckfiskfigur och ett skeppsvrak. Inhandlade tre stycken växter i plast eftersom en av fiskarna jag vill ha käkar riktiga växter, så det är inte bra. Så nu står det igång och ska få upp temperaturen, sen ska jag hälla i medlet som gör att vattnet anpassas efter fiskarna.

Bild utlovas under kvällen, då jag gärna väntar tills det blir lite mörkare ute, samt för att jag inte hittar min digitalkameraladdare. Men fler bilder och möjligtvis nåt videoklipp kommer under nästa vecka när jag har nån fisk i också. Fisken jag vill ha kostar 200 kronor styck, så det blir inte många till att börja med, men det blir några billiga också. Så länge dom har mycket färger så är jag nöjd.

Imorgon är det dags för Judas Priest-konserten, och det ser jag väldigt mycket fram emot. Ska ta ett ordentligt tag och städa här hemma imorgon förmiddag. Det behövs. Men nog om det, hörs ikväll för en bilds skull.

RSS 2.0