Ont i huvudet, och haft en trevlig dag i HBG

En kund gjorde verkligen min dag idag när han smällde igen en lastbilsdörr i bakhuvudet på mig. Jag skulle kolla en sak inne i hjulhuset på lastbilen när dörren dönade i huvudet. Har haft huvudvärk ända sen i eftermiddags tack vare detta.

I´m in love with Helsingborg. Idag var jag på fikadejt och rundvandring i stan med fjällan jag skulle träffa. Riktigt härligt väder och vi satt på en uteservering och åt jättegod pestosallad med salami och brie till. Sånt som bara gifter sig i smaklökarna. Upptäckte en hel del coola affärer också idag som måste besökas fler gånger i sommar. Snygga kläder och annorlunda butiker med nyttiga godsaker, sånt gillar vi! Sällskapet var riktigt mysigt och vi ska alldeles säkert träffas fler gånger. Vi trivdes bra i varandras sällskap, och det är skönt.



Nu hoppas jag verkligen att vädret är toppen imorgon, för jag tänkte cykla och lägga mig på stranden i Borstahusen igen isåfall. Bygga på min bonnabränna lite mer, och kanske även ta ett dopp denna gången också. Men vi ser först hur vädret är.

Vi hörs.

Solat och badat och snart jobb igen

Ja goa vänner, jag vaknade tidigt idag för en gångs skull, och bestämde mig tidigt att jag skulle ta cykeln bort till Borstahusen för att sola och bada. Sagt och gjort, det blev av och det var riktigt skönt. Imorgon har jag inte tid för det, men onsdag och torsdag ska jag nog kunna hinna med en vända om dagen på. Behöver bygga på min hudfärg en del i sommar, då jag inte lyckades speciellt bra på det området förra sommaren.



Imorgon så har jag bjudit ut en mycket trevlig tös som jobbar på Statoil på en fika i Helsingborg, så då blir det inget solande av. Ser fram emot detta!

Blir inget födelsedagsfirande i helgen eftersom ingen kan komma hit till andra sidan jordklotet i Landskrona, så det blir inget av, istället så ska jag hjälpa morsan och farsan att bygga ett lusthus på deras tomt. Får även leka med Freya en del, och gå några promenader. Så det blir iallafall minst en hel vecka jag stannar hemma hos dem. Får packa ordentligt med kläder för veckan.

Och på tal om vecka, om en vecka så börjar min semester. Ska bli så jubla gött. Med andra ord så är det bara fyra arbetsdagar kvar att jobba, sen är jag ledig en hel månad. Najs!

På torsdag så fyller jag 26 år. Inget speciellt om man tänker efter, men det är ändå en födelsedag. Med andra ord så påbörjas del två av fyra av livet på torsdag. Jag tror fullt ut att jag kommer att bli hundra år. Jag siktar på det iallafall. Ska bli så gammal så alla tröttnar på mig och så jag kan gnata och tjata på folk. Haha. Nej skämt åsido, det vill man inte.

Vi hörs!

Kontrakt skrivet på nya lägenheten och en njutsam söndag

Allt är nu klart inför flytten som ska ske i slutet av juli/början av augusti. Har skrivit kontrakt med Akelius och ska byta nycklar med nuvarande inneboende när det är dags. Jag tycker det ska bli så skönt. Att få flytta ifrån det här högljudda och stökiga Landskrona. Staden är ju jättefin som ni kanske har sett för nåt år sen när jag la upp foto här på min blogg, men det fortsätter att förstöras av de som bor här. Det tycker vi inte om!

Har velat bo i Helsingborg nu i mer än tre år, så det är verkligen dags. Skönt!

Igår så var jag inne en sväng på Hemmakväll och inhandlade den nysläppta Alice In Wonderland på bluray. En riktig fest i snygga effekter och putslustiga skämt. Jag är väldigt förtjust i både Johnny Depp och Tim Burtons skapelser. Det märks att dom samarbetar väldigt bra ihop, och jag vill jättegärna se fler kollaborationer mellan dem. Johnny Depp ska göra rösten till en rolig film som kommer nån gång nästa år, den heter Rango och Johnny gör röstpålägg till huvudfigurer som är en kameleont. Den här kameleonten lider av identitetskris, så han vet inte vad han ska göra av sitt liv. Hehe. Ska bli riktigt roligt att se den när den dyker upp.



Idag är det söndag och det är just idag en musiknjutardag för mig. Har inte känt för att göra nåt annat idag. Har även duschat lite svalt, så att man rensar själen lite grann också :-) Alltid trevligt. Funderar på om jag ska se nåt avsnitt av en gammal tv-serie eller av en ny tv-serie rent av ikväll. Lite mys framför projektorn är aldrig fel. Ett dilemma är med den nya lägenheten, för jag kan inte ha den enormt stora projektorduken jag har idag i den nya, så jag får byta ner mig till en som är mindre, men bilden kommer ändå att vara rejäl och kvaliteten blir det ingen skillnad på iheller. Det är bara synd att man inte kan behålla den man har redan.

Ett annat ombyte för min del kommer det också att bli i den nya lyan, för jag kommer att sälja min bil när jag flyttat in. Känner inte att jag har något behov av att äga en bil när jag bor i en så stor stad. De få gångerna man behöver bil så kan man låna av någon annan i utbyte mot en slant. Dels så bidrar jag till en bättre miljö, jag får ett stort plus på mitt motionskonto samt att det sparar en hel del pengar per år som man kan göra annat för. Dvs. resa till nåt ställe man inte varit på redan, köpa nåt trevligt till lägenheten, bjuda på fler middagar osv. Man kan ju även spara trots att det inte är speciellt roligt.

En annan omställning jag ska göra är att försöka inreda så ljust och stilrent som möjligt. Jag har tröttnat en del på mörka möbler och likadant att det finns prylar exakt överallt som jag bor just nu. Bara t.ex. datorn som jag har idag är enormt platskrävande med en jättestor skärm, stor datorlåda, högtalare, stereodel, tangentbord och mus. Det hade jag tänkt råda bot på efter ett tag, eller rättare sagt mot hösten genom att antingen köpa en IMac Mini eller IMac 27" beroende på vad jag fastnar för. Jag har velat byta ett längre tag, men som alla vet så kostar Macintosh en hel del vid inköp. Men de som vet säger ju att värdet varar längre samt att de håller bättre än PC. Och det är värt jättemycket.

Så vi ser fram emot sensommaren, semestern och hösten väldigt mycket. Adios amigos, vi hörs snart igen förhoppningsvis.

RSS 2.0