8 december '08

Bilen gick igenom besiktningen idag utan en enda anmärkning. Underbart. Det är tack vare att man kör Volkswagen.

I övrigt inte mycket nytt. Jag mår fortfarande som en hossa.

Ikväll är det Äntligen Hemma, och så även imorgon. Så jag får väl spana in. Nu ska jag vila en stund. Ha det.

7 december '08

Jag körde till föräldrarna i fredags. Kände inte för att jobba denna helgen på grund av att jag jobbade förra helgen. Så när jag kom ner till dem så satt jag själv tillsammans med Zelda och tittade på The Fast And The Furious: Tokyo Drift. Morsan, farsan och Elin var borta hos Anette och hade roligt, så jag hämtade dem lite senare på kvällen.

Igår, lördag så hade jag inte speciellt mycket att göra mer än att tvätta mina kläder. Så hörde Johan av sig och jag stack dit vid sextiden. Vi drack öl tillsammans med Pjolle, Erik och tre snygga töser. Den ena var Eriks lillasyster, den andra var Lina, en kompis till Johan sen länge, och den tredje var Johans nästkusin. Mycket trevliga. Vi gick ut senare på kvällen på King´s Head och drack fler öl. Där blev det slagsmål mellan två skalliga idioter. Typiskt såna personer som måste hävda sig och som inte tål att bli fulla. En annan har ju rätt så hög tröskel när det gäller sånt, och det är väl tur det.

Så idag så vaknade jag snustorr i halsen som vanligt hemma hos Johan, och vi åt frukost ihop. Sen blev jag hämtad av morsan och vi åkte tillbaka till dem. Där fikade vi sen, och sen körde jag hem till Landskrona igen. Var riktigt, riktigt sugen på nåt gott så jag körde till Ica och handlade hem god mat och lite snask. Sen kunde jag inte hålla tillbaka mina tvångstankar på en grymt cool A Nightmare Before Christmas-box som finns på Hemmakväll. Så jag stack in om och köpte den. Haha. Så nu har jag en grym box till stående här i lägenheten. Limiterade saker is the shit. Boxen innehåller en stor Jack Skellington-byst med specialinnehåll. Grymt fräck.

Synd att min förkylning vägrar släppa, det är lika drygt varje dag tycker jag. Imorgon får jag hoppas att där är hyfsat mycket att göra. Det är tråkigt annars och tiden går inte fort när man inte gör nåt. We'll see tomorrow, till then, have a nice evening.

2 december '08

Det var en ovanligt seg och långdragen dag på jobb idag. Hände inte speciellt mycket alls. Så dagen kändes lång. Vi hade förvisso en praktikant ifrån skolan som huserar på Volvos gård som vill bli däckgubbe. Så vi lär upp honom så mycket vi kan. Ola lyckades med konststycket att skjuta en tryckluftskoppling mitt i sitt eget huvud så det blev ett jack som blödde. Sen hade han ont i huvudet hela dagen. Olyckshändelser händer alla, det är bara en fråga när och hur.

Var sugen på att köpa en snorbillig Transformers-box idag på Hemmakväll så jag stack dit. 99 kronor är inte mycket. Och då får man en rätt så stor Optimus Prime-leksak i boxen. MÅSTE HA. Så nu ligger den i samlingen. Passade även på att köpa Ben & Jerrys-glass där.

Nu under kvällen spelade jag en hel nivå på Left 4 Dead och jag är jätteglad, för jag dog inte en enda gång. Haha. Zombieslashern nummer ett. Synd är det dock att jag och Tobbe måste använda Steam för att kunna vara i samma lag, det funkar tydligen inte med Hamachi. Men men, det är skitroligt på egen hand också. Sen så kollade jag på gruppen Paramore's DVD, som heter The Final Riot. Mycket, mycket bra konsertinspelning och biografi. Hayley Williams som sjunger är en riktigt underbar tjej, och då menar jag inte bara utseendemässigt. Hon ser ut som en helt vanlig tjej, och det är faktiskt att föredra. Här får ni en grymt fin bild på henne:



Det enda jag har att klaga på just nu är MSN. Varför klyddar det?? Det måste ju nu efter minst 8 års flitigt användande stå klart för dem hur man gör ett chattprogram. Microsoft, skärpning för h--vete! Varje gång jag startar det så funkar det fint tills jag skriver till någon. Då låser programmet sig och stängs av. Kodd. Hoppas det funkar snart igen, för man går miste om många goa samtal.

Up yours, Bill Gates!


1 december '08

Var hos Pernilla och Tobias igår och det blev då bekräftat att vi ska ha en julgodisdag den 14 december, dagen efter Rikards och syrrans fester. Vi åt varma mackor, drack gott kaffe och tittade på en film som heter Eagle Eye hemma hos dem i Arlöv. Najs. Jag snackade med Lotta, Tobias kusin idag också och hon ville joina oss när vi ska göra julgodis. Mycket skoj.

Jag har sen i lördags mått som en sopa, jag går runt och hostar och kallsvettas emellanåt, men jag är ändå pigg och glad. Så jag tänker fortsätta att jobba. Mår jag riktigt skit och inte orkar vara på jobb så går jag inte dit, men är det såhär så jobbar jag. Synd att missa pengarna.

Idag har jag haft en tomteluva på huvudet hela tiden på jobb. Många uppskattar faktiskt det. Samtidigt som många måste dra ur sig spydiga kommentarer. Men sånt skiter jag i. Jag är mig själv och mår bra av det. Idag är det även den första jourdagen som jag har, så det kan ringa när som helst och då måste jag köra. Känns märkligt just nu, men man vänjer sig säkert fort. Ska se om jag hinner och orkar imorgon, isåfall så ska jag göra några pepparkakor och ta med till jobb. Det är roligt med mina nya formar som jag har, i form av en fot, en krokodil, en elefant och en stjärna. Det blir lite annorlunda än de vanliga gummorna och gubbarna.

Vi hörs om det händer nåt mer.

RSS 2.0