28 april '08

Well well well.

Då har ännu en helg utan en större ansträngning gått till historien. Reste ner till Tomelilla i fredags, som jag brukar när jag känner för det. Johan skickade meddelande på dator och mobil om vi skulle umgås. Så, efter att jag ätit en underbar middag hos syrran i Smedstorp så körde jag och hämtade herr Larsson i Glemmingebro. Vi begav oss till familjen Axelsson och där hade vi den sämsta frågesportstunden i mannaminne ihop med Elna, Rebecka och Marie. Sämst var den för att ingen kunde ge fan i att avbryta varandra och för att ingen lyssnade när frågorna lästes upp. Att det i förväg var snack om fest gjorde inte tillfället mer lustigt iheller.


På lördagen så gick jag upp och åt en god frukost när morsan kom hem med frallor. En helgfrukost utan frallor och kokta ägg är för övrigt en kass frukost, bara så ni vet. Och som ni säkert har hört så lyder det gamla talesättet som så att "Vägen till en mans hjärta går via magen." Och alla ultrafeminister som tycker annorlunda, samt att man siktar för högt, kan bara dra åt skogen. Även ni måste skaffa en hobby. På kvällskvisten så lirades det biljard och bowling på Suxxesshallen ihop med Marie, Johan, Tobias, Pernilla, Martin, Stefan och Kenny. Jag vann, inte alltför oväntat över alla och vi fick höra veckans bästa beskrivning av Tjorven från Saltkråkan "Hon den tjocke äcklige lille jäveln". Ni behöver inte gissa vem som kläckte den linjen, men jag kan ge er en hint. Han bor i Lunnarp, har spelat mer tv-spel än någon annan svensk samt att han har myntat ett nytt adjektiv för utstötta människor, nämligen "fucktard". Efter den sportsliga insatsen så körde jag och de andra hem till Kenny i Onslunda för att lyssna på musik och spela det fruktansvärt underhållande spelet Pain, som går ut på att skjuta iväg en gubbe ut i stadsmiljön för att skada honom och omgivningen så mycket som det bara går.


Söndagen innehöll inte något direkt skrattretande ögonblick. Jag skaffade ett Bank-ID och e-deklarerade. En positiv sak är att man har mycket pengar till midsommar, men en del av dem kommer att gå till nya bromsskivor och belägg till Golfen. Resten ska sparas undan till hösten för att det är tänkt att jag och Johan ska göra Thailand osäkert. Det blir isåfall den första stora resan jag gör hittills. Bilder och resedagbok utlovas. Så, nu ligger jag bara på sängen och lyssnar på musik. Imorgon blir det träning och reparation av en skithög som dom kallar för släp. Jag måste lägga mer tid och energi åt träningen samt åt att sköta och inreda min lägenhet. Har gått och blivit latare med tiden, och det blir jag inte lyckligare av. Hoppas där är någon snygging nere på gymmet imorgon. Det om något gör mig motiverad iallafall. Det får summera min helg.
 

Ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0