12 augusti '08

Då var första arbetsdagen denna veckan avklarad.

Tack för responsen Caroline, skönt att någon som läser svarar. Det är helt rätt som du skriver att en dyr present inte behöver vara en bra present. Det kan helt enkelt vara missplacerat det också.

I lördags så var jag, Johan, Pjolle och Rebecka på Öja och såg tre stycken bra hårdrocksband spela. Det är naturligtvis Bonafide, Europe och Deep Purple jag talar om.



Bonafide inledde med en liten stunds hårdrockande, och jag tyckte att dom spelade mycket bra. Dom lyckades värma upp publiken precis lagom inför nästa stunds akt. Till min oerhört stora förvåning så är det Sticky Bomb (Wilmer X) som satt bakom trummorna i gruppen. Jag brukar ha bra koll, men denna gången hade jag missat det helt. Skit samma, grymt band, och dom har stor potential.



Ja, vad finns det mer att säga än Europe. När man var fem år gammal så gick man och nynnade på en rocklåt som man inte visste vilken det var. Nu när man är vuxen så har man koll på alla deras låtar, och är riktigt glad över att ha få sett dem live. Fick höra Cherokee, Carrie, Sign Of The Times, The Final Countdown och många fler bra låtar med dem. Faktum är att media tyckte att Europe ägde hela kvällen, och jag kan ju faktiskt hålla med, även om jag tyckte Deep Purple gjorde riktigt bra ifrån sig också. Joey och grabbarna kommer med all säkerhet att få mig till en av deras framtida konserter, för vad som än snackas om dem, så har dom inte tappat stinget än.



Deep Purple. Ett gammalt band som släppte sitt första album redan 1968. Dom har myntat begreppet Heavy Metal och dom har i 40 år försett oss med tung, melodisk och stundtals flummig musik. Grabbarna kan sin sak, det behöver man knappast påpeka och dom kan fortfarande hålla igång en publik med råge. Favoriter under kvällen var Battle Rages On, Smoke On The Water, Black Night och Highway Star. De hade ett gästinhopp när de började spela Smoke On The Water av ingen mindre än John Norum från Europe. Coolt. Han spelade igenom hela låten med solon och allt tillsammans med Steve Morse, och man märkte på publiken när de sjöng att det var stämning. Enormt roligt alltsammans under kvällen och jag ser gärna grupperna spela fler gånger. Under kvällen så unnade jag mig en fin turnétröja med Deep Purple och Europe på.

På söndagen så stack jag hem till Johan där vi spelade lite NES-spel, sen drack vi bier och kollade på en Eddie Izzard-DVD. Sen gick vi och la oss. Idag så stack jag från morsan och farsan där grabbarna som har borrat brunnen började bli klara, men de hade fått fel pump till alltsammans, så det hjälpte ju inte mycket. Men men, jag hör säkert av mig nu under veckan igen, så ha det strålande så hörs vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0