5 augusti '08

Då har man jobbat en hel dag efter semestern. Hur det kändes, det behöver jag knappast förklara.

I lördags var det ju som sagt dags för Tobias och Pernillas bröllop. Jag, Stefan, Marie och Johan samåkte in till Arlöv och sen så mötte vi upp de andra som också var bjudna utanför kyrkan. Alla var riktigt snygga i sina kostymer och övriga finkläder. Kul på sitt vis att vara finklädd, man känner sig som en helt annan person. Jag fick användning för mina solglasögon eftersom det var soligt ute hela dagen, så det var ju perfekt. Efter att vi sjungit och bröllopet var klart så åkte vi bort till Arlövsteatern där vi fick vänta en bra stund utanför, på grund av att fotografen tog så lång tid på sig. Han/hon skulle fotografera brudparet utomhus, och det tog för lång tid, så det var drygt på sitt vis, men det fixade Henrik snyggt genom att servera oss drinkar utanför.

Senare på kvällen efter att vi ätit en massa god mat och en god sorbettårta så var det dags för baröppning och dans. I baren stod Mellbergs lillasyster Emelie. Och till min stora förvåning var hon en riktig fin tjej. Jag vill lätt ha den kvinnan. Den som kan ordna det får gärna säga till. Shit alltså, hon har förändrats hästlängder sen vi träffades sist. Då tyckte jag mest att hon var en tråkig tonåring, men nu jäklar. Ge mig. Iallafall, hon bjöd på en hel del goa drinkar, och det var vi alla tacksamma för.

Efteråt, så åkte vi med taxi till Lund, och checkade in på hotell Planetstaden. Ett riktigt snyggt och trevligt hotell som verkade ha allt i princip. Till och med en bar. Så i baren så satt Pernilla och Tobias och drack, och jag o Johan fick vars två öl gratis, och det tackar vi mycket för. Det var extra gott. Vi gick sedan till våra respektive rum och bytte om. Det var riktigt skönt att komma i sina civila kläder sen på natten. Det var som natt och dag att bli av med slips och kostym. På vårt rum fanns allt man kunde behöva. Det fanns ett minikök, ett badrum med allt nytt, en platt-tv på väggen, stora gardiner man kunde mörka ner sovrummet med samt två stora riktigt sköna sängar med uppuffade kuddar. Det var värt pengarna till max där, så det kan jag utan tvekan rekommendera.

Igår morse så gick vi ut från rummet och satte oss i restaurangen där det var uppdukat med frukostbuffé. Jag la prinskorvar, ägg, pannkakor, sylt, bullar och mycket mer på min tallrik. Det plus en god kopp kaffe. Kanon. Vi gick in till Tobias och Pernilla och snackade med dem en bra stund. Sen kom Pia och hämtade oss. Jag o Johan fick skjuts ner till centrum där vi skulle ta bussen ifrån. Vi fick vänta mer än en timme, men bussen var bekväm och vi kom ju fram i Ystad i lagom tid vid femsnåret, så det var lugnt. Knatade hem till Johan, satte oss ner i fem minuter, sen körde Johan mig hem till föräldrarna i Skåne Tranås, och sen dess har det mest varit lugnt.

Idag på jobb så fick jag nåt som jag inte hoppades på att få i arbete. Och det är naturligtvis det grymt tråkiga kilbroms. Ojämn bromsverkan på en tio år gammal hästtransport. Inte speciellt intressant om jag får säga mitt, men det var en lugn kväll, jag behövde inte byta nåt på lastbilen så det var att smörja upp allt och bromsprova. Så nu sitter jag här, dricker kall Dr. Pepper och njuter av vindarnas hårda piskande mot fönstrena. Vi hörs snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0