21 juli '08

Då var helgen slut. Igår hade vi bjudning i Ohlssons Lada i Smedstorp. Det var riktigt mysigt och det kom mycket folk dit. Alla utom Martin och Carina kom som jag själv hade bjudit. Martin orkade inte och det fanns inga förbindelser för Carina så hon kunde inte komma dit. Men det var mycket folk där ändå, och jag tyckte det var roligt. Vi (jag och morsan) gjorde fem stycken smörgåstårtor och två stycken marängtårtor med jordgubbar i. Smaskens. För de som läser detta så är jag jätteglad för presenterna jag fick, och jag hoppas att ni trivdes i sällskapet.  Här är två bilder jag tog under dagen.



Här är dom fina smörgåstårtorna.



Och här sitter Emelie, Marie och Malin.

I lördags var vi ju hemma hos Marie och Malin och åt god middag där. Det var en historia med ananas, kyckling och ris. Det är nåt jag lätt vill prova själv med lite mer kryddor i. Under kvällen där så fick jag åka en provtur med Niklas i hans Volvo S60R AWD. Han hade haft den inne på extratrimning nu nyligen, och den gick jäkligt fort. Så det tackar man för Nikodemus.

I förmiddags så vaknade jag hos föräldrarna av att det larmades och sågades med tigersåg. Så när jag gick ut i köket såg jag att farsan hade börjat plocka ner fönsterna. Så när jag hade ätit frukost så hjälpte jag till att sätta in det nya dom skulle ha istället, och sen packade jag mina prylar och körde hem till Landskrona igen. Uppe vid Gårdstånga fick jag stå i 10 minuter och vänta, för det hade inträffat en allvarlig bilolycka där. En bil hade kommit över i fel körriktning och voltat ut i grönområdet. När jag kom hem så packade jag upp allt och bar in alla grejor i lägenheten, sen åt jag lunch. Stack sen ner i stan och köpte styrketräningshandskar samt en handmojäng som man tränar styrka i händerna med, sen gick jag bort till Fysiken och tränade ett hårt träningspass där. Det behövdes verkligen eftersom man bara har slöat hemma hos mor och far. Efter träningen så badade jag bastu en kvart också. Helt underbart.

Nu sitter man här, men iskall öl i handen och med en skön känsla i hela kroppen av att ha gjort något. Precis så som det ska vara. La till en ny länk idag. Caroline Ivarsson, min kusins dotter, hon har en blogg där hon skriver om sina upplevelser och erfarenheter av att vara aupair i Amerika. Mycket intressant läsning, så jag rekommenderar att ni går in och kollar.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tackar för länken :) Jag läser din flitigt också ;) LI

igger som bokmärke på webbläsaren ;)

2008-07-28 @ 05:57:18
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Så lite så. Tack själv för att du läser. Det är alltid kul att läsa.

2008-07-30 @ 15:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0