8 mars ´08

I fredags körde jag ner till föräldrarna i Tomelilla och tog med mig mitt Xbox 360 dit. Hade tänkt försöka få det flashat i Ystad under helgen. Men det blev aldrig så, för när jag kom hem till Jesper och han särade på spelkonsolen så berättade han för mig att jag har en udda modell av dvd-spelare i min konsol och den har det inte släppts en fix till som gör att det är möjligt än. Så jag får snällt vänta. På fredagkvällen så körde jag hem till Stefan där Niklas också var. Provade några av mina brända spel på hans chippade konsol och de funkade fint. Jag fastnade med Crash Of The Titans i ett par timmar, och efter en timmes spelande så sov både Niklas och Stefan, grymt sociala som dom är.

Under lördagen så vaknade jag och körde ner till Tomelilla och åt en 200 grams hamburgare med dubbel ost på Bertils och där kom Johanna förbi med sin hund. Vi snackade en stund, sen körde jag tillbaks till föräldrarna. Blev genast sugen på att meka med bil eftersom det var så varmt ute. Så jag svidade om till overall och körde upp Volvon på hjulbockar. Jag har under ett tag haft vetskap om att servosystemet på Volvon läcker olja, men dock inte varifrån, så det blev dagens uppgift att ta reda på. Det visade sig att en av banjokopplingarna på ett oljerör undertill hade rostat sönder. Så jag plockade av båda rören från bilen och ska fixa nya inom kort. Det är roligt att meka med problem som man vet dyker upp, och som blir perfekt efteråt. Det är lite av en anledning varför man orkar med sitt yrke. Har bestämt mig för att göra vid Volvon så den blir dräglig igen, och kanske, men bara kanske göra om den till ett häftigare stuk. Men det får vi se. Inget är säkert.

Sen under lördagkvällen satt jag och far och tittade på lite filmer. Den första vi såg var den nya Knight Rider. KITT som har en stor roll i filmen är ju hur cool som helst, och det är en fin brud i huvudrollen, men det fanns ingen direkt spänning i filmen och handlingen var usel. Men tummen upp för effekter. Den andra filmen var No Country For Old Men, och den var jäkligt bra faktiskt. Förstod dock inte slutet riktigt, men hela filmen var intressant och Javier Bardem spelar ju en iskall man som mördar och spelar allmänt knäpp.

Idag så var jag sugen på att köra och titta på en digitalkamera på El-Giganten. Så jag körde dit och såg ett par riktigt fina kameror. Ställde mig snällt och väntade på personal, och när jag fått visat mig kamerorna jag var intresserad av så får jag reda på att "Tyvärr har vi inga fler hemma av dessa modellerna, men om du kommer igen om en vecka så har vi kanske en då!" Detta har jag hört mer eller mindre varenda gång jag vill ha nåt i deras mögaffär. Så hädanefter blir det internethandel för hela slanten. Det suger att aldrig kunna köpa nåt med sig hem. Strosade runt en stund i affären och såg sedan att dom hade riktigt billiga storbildsskärmar till datorer. Så det blev ett inköp av en 24-tums plattskärm till datorn. Och nu när jag sitter framför den så kunde jag inte tänka mig en bättre skärm. Den är grym helt enkelt.

Åt sedan middag ihop med familjen, syrran, Roger, Elin och Saga. Det blev spaghetti med köttfärssås och creme fraiche med franska örter. Mums. Nu under kvällen har jag roat mig med att ominstallera operativsystemet på min dator. Så jag provar faktiskt Windows Vista Ultimate för första gången. Och hittills är jag väl nöjd. Allt fungerar och flyter på som det ska. Så, nu tänker jag slappna av och förmodligen gå och lägga mig, men ha det så hörs vi snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0