16 maj '08

Ja, då var det äntligen ny helg. Denna helgen ska jag vara hemma i Landskrona för omväxlings skull. Ska städa, dricka gott, äta gott och glo på mycket film o sånt.

Förra helgen var det cruising i Ystad, och jag och Johan hade en helhelg hemma hos honom. Vi hjälptes åt att installera en komplett hembio hos honom med projektor, motordriven duk och rubbet. Vi färdigställde inte allting då han ska få tapetserat, målat och lagt nytt golv hos sig snart. Men det blev mycket bra bild och ljud tyckte jag. Vi var ordentliga samma dag som vi skulle till cruisingen. Vi lagade nämligen själva lasagnette. Mumsigt blev det. Väl nere på cruisingen så tog jag över hundra bilder. Ska lägga upp dem på mitt Facebook-konto så ni kan få se dem sen. Måste pilla med dem en hel del först för de är på över 2 MB stycket.

Vi spelade poker sen på kvällskvisten när vi kom tillbaka från cruisingen och det var roligt. Jag vann det mesta, så det får man lätt kalla för nybörjartur. Spelar nästan aldrig poker. Nere på stan så träffade vi Elna och Marie, så vi satt och snackade och drack öl med dem där nere. De hade flyttat det från Jakten till stationen i år. Synd på plats bara, för det samlades duktigt mycket folk där. Men men, jag är supernöjd ändå.

Hoppas ni tyckte om min recension jag gjorde på Downs senaste skiva. Grymt cool skiva för de som gillar doom-sludge musik. Sitter just nu och lyssnar igenom dödsmetallarna Aborteds nya skiva Strychnine.213. Riktigt tung och bra skiva. Vill ha. Kollade på en film som hette Gamers igår. Den handlade om några killar som i 23 års tid hade spelat samma RPG-spel vid namn Demons, Nymphs and Dragons. Riktigt rolig och patetisk film. Absolut sevärd, men dock inte köpvärd.

Under arbetsveckan så har vi haft både Mats och Patrik som arbetsledare. Och när de hade hand om det så blev allt mycket lugnare och mer organiserat. Vi gjorde alla våra arbetsordrar själv denna veckan och till på köpet så blir ju allt enklare och så får vi själv se hur mycket tid vi tjänar in. Gött mos.

Idag så dricks det mycket apelsinsaft med isbitar i, sen ikväll efter städning och diskning så ska det tillagas pannkakor som ska bli så smarrigt. Det var nån månad sen sist. Får väl se om jag glor igenom någon/några filmer ikväll eller om det rent av blir tv-spelande istället. Ingen aning än så länge, men vi hörs och synes. Helgen är ung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0