17 maj '08

Då är snart lördagen över. Har idag haft en underbart avslappnad och skön dag utan några som helst ansträngande uppgifter. Lyssnade igenom två stycken mycket bra album idag. Jag brukar inte fastna för musik med mycket känslomässiga inslag, speciellt inte extrem hårdrock med såna inslag, men gruppen Blowsight har ändå lyckats imponera på mig. Deras nya skiva "Destination Terrorville" rekommenderas varmt till folk som gillar musik i stil med Takida och liknande band. Själv gillar jag inte Takida, men det är den enda rättvisa härledningen jag kan ge till Blowsight. Det andra albumet var med sleazerockarna i Crashdiet. Skivan "The Unattractive Revoluton" låter som en modernare version av gamla Mötley Crue-klassiker. Dock så är detta många gånger mer rakt på sak än Mötley var. Köp om du gillar "The Crue".

Till middag idag så blev det några kotletter, pommes och stekta ägg. Helt underbart. Det enda jag saknade var iskall pilsner, men nån gång får man vara utan antar jag. Efter middagen la jag mig på sängen och somnade en stund. Är första gången på mycket länge som jag sover middag. Minst ett år sedan sist.

Har senare på kvällen kollat igenom två stycken bra filmer. Den första var We Own The Night med Mark Wahlberg. Kan upplevas som ganska seg, men jag fastnade för den. Finns mycket dolda budskap om familjekärlek och lojalitet som inte går att misstolka. Köpvärd vet jag inte, tror inte jag kommer se den igen. Men definitivt sevärd. Den andra filmen var Eastern Promises. Riktigt bra, som en rysk maffiarulle ska vara. Det kapas fingrar, dricks sprit, tatueras in maffiasymboler på knän och så stjäls det en bebis. Mer vill jag inte berätta. Gillade filmen starkt iallafall. Köpvärd, kanske. Men inte för min del. Oerhört sevärd iallafall.

Var iväg en sväng på Hemmakväll och handlade godis och chips också, för jag tänkte glo på en film till innan det är dags att snarka kudde. Vet inte än vilken det blir, men det får ni reda på imorgon.

Johan skickade förresten alla bilderna från cruisingen till mig idag, och jag ska försöka åtgärda dem imorgon också, om jag orkar. Behöver hitta ett bra program först att redigera dem i. Här får ni en bild på min middag idag, hoppas att det inspirerar till nattamad. Nu ska jag slå upp ett glas whiskey med is i, och njuta av en film. So long.

image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0