4 maj '08

Dagen började med att jag gick upp väldigt tidigt (kl. 07.00) och åt frukost. Idag var dagen som jag skulle ge mig ut på veteranmarknad i Höör tillsammans med Roland och farsan. Vi tog en lång runda genom Lövestad och Vollsjö tills vi kom ut på vägen mot Höör. Vädret var underbart och det fanns jättemycket personer ankomna redan vid niotiden på marknadsplatsen. Roland var på jakt efter delar till sin P1800, och farsan och jag letade inte efter nåt speciellt, utan njöt mest av att ögonshoppa. På marknaden träffade jag Sven och hans fjälla, och även Ragnar från jobb. På parkeringen stod Mikael Ackerups rörfirmabil. Det är min mors kusin. Kunde dock inte se honom någonstans på marknaden. Det hela slutade med att jag köpte två stycken spolformade glödlampor med blått glas, som var tänkta att placeras som ny innerbelysning i Golfen, men med den vanliga oturen så var de alldeles för långa, så de passar inte.

När vi hade kommit hem till Tranås så ringde jag Johan och hörde hur det hade gått med flytt och ståhej. Han hade flyttat klart, och allt hade gått fortare eftersom hans möbler inte kommer förräns nästa vecka. Så det var lite tomt i hans nya lägenhet. Så jag turade ner till Ystad för att besöka karln, och jag gillade hans lägenhet väldigt mycket. Stor och rymlig och modernt inredd, till skillnad från min. Så, vi bestämde oss för att spendera nästa helg i Ystad för att besöka cruisingen samt att dricka bier. Sen sover jag över hos honom, så det blir nog najs. När vi ändå var i Ystad så passade vi på att gå ner till Max och handla vars en burgare då vi inte hade ätit nån av oss.


Senare på kvällen körde vi till Kenny där Martin redan var belägen. Marie kom sen efter en stund och sen hade vi en lugn skön filmkväll där. Vi såg först en skräckfilm som heter "Gravedancers". Den var inget vidare. Sedan såg vi en komedi som heter "Hot rod". Den är rolig och dum, och jag har sett den innan visserligen, men den har satt sig i minnet. En lustig scen i filmen är när en asiatisk kille står och juckar till ett discobeat lite överallt i staden. Toppenidé. Efter filmerna så körde jag hem Johan till Ystad igen, och sen så sitter jag här mitt i natten. Hörs av snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0