13 oktober '08

Kom på mig själv att jag inte har bloggat alls på en månad, vad händer?

Jag har känt mig rent slut efter jobb de senaste veckorna, så det är antagligen därför. Vi i kompiskretsen har iallafall fått för oss att vi ska resa upp till Sälen i vecka 2 i januari. Det kan bli intressant. Blir förmodligen en festfylld vecka, men också en händelsefull sådan.

Två mindre roliga saker som har hänt är att Alex, min och Annas gemensamma kompis har avlidit i helgen. Han led av cancer sen barnsben, och han har nu lämnat oss. Må han vila i frid. Alex hade ett hjärta som var stort och han var en fighter och en stjärna för mig. För kan man som i hans fall leva gott och vara så framåt som han, då kan alla göra det.

Den andra otrevliga saken är att Busan, mor och fars nyaste katt blev överkörd i veckan också. Så denna veckan är inget direkt att hänga upp i granen. Må Busan också vila i frid i katthimlen.

För övrigt så är rond 1 i Vista över. Och jag räknade ut att mitt lag fick 23 poäng i första ronden. Av 30 möjliga så är det väl inte så illa, men man vill ju vara bäst, så är det.

Kjell och Micke på jobb högg mig nu i veckan och frågade om jag kunde tänka mig att jobba dagskift i hela november månad. Självklart vill jag det. Jag har ju hela tiden velat jobba dagtid. Det är nämligen som så att Ola (däckkillen) behöver hjälp för att alla drivhjul på 100 sopbilar ska krängas om, och för en man är det tufft. Så det passar en stark grabb som mig bra att hjälpa honom med det. Det lär bli enformigt, men det går för sig när det gäller en månad. Det ska bli kul att äta tillsammans med dagskiftet i matsalen igen som gamla tider. Det snackas mycket kul vid det matbordet.

Ska ringa till hyresvärden imorgon och klaga på diverse fel i min lägenhet, sen ska jag ringa till plåtverkstaden på Volkswagen i Helsingborg och höra om dom rostlagar min bil gratis. Enligt Micke, fars gamla arbetskamrat så fick han sin fixad gratis eftersom bilen var såld med jättelång rostskyddsgaranti. Så vi kan ju alltid prova. Inte mig emot om jag slipper göra jobbet själv. Ska ringa till Telenor också och ändra mitt abonnemang till kontantkort istället. Har alltid föredragit att ha det med kontantkort, mycket eftersom det blir dyrt med abonnemang och mobilavbetalning. Så, vi får se hur det blir imorgon, om min förkylning har lagt sig eller om det är värre rentav. Ha det gött så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0