Inglourious Basterds

Igår kväll såg jag denna färska Tarantino-skapelse och jag får säga att den gjorde mig imponerad. Det var inte mycket action och inklippta science-fiction scener, men den är en charmigt berättande och välgjord film. För dom som inte gillar grafiska scener så får jag varna för innehållet i filmen, annars så kan ni se den med lätthet. Filmen går ut på att ett grabbgäng med judiskt härsprung ger sig ut för att förgöra nazister. Sen finns det vissa sidoämnen som dyker upp emellanåt också, men som ändå leder till samma slut. Det är en bra film som har ett sentimentalt värde för min del iallafall, då jag gillar filmer med historiska och nostalgiska ämnen, samt att jag samlar på Quentin Tarantinos filmer. För mig är den köpvärd, dock så kan jag inte svara på om någon annan gillar den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0