Jättekallt och tillbaks i träningsrytmen

Innan jag gick till träningen i förmiddags så gick jag bort till kinesaffären här på gatan, och jag skulle handla ett paket smör till frukosten. Gick precis utanför porten och fick en köldchock. Helt otroligt vad kallt det kan vara nu om dagarna. Jag åt min frukost sen gick jag till träningen.

På träningen idag hade jag all energi tillgodo som det ska vara. Jag var inte trött idag och det är ju underbart. På gymmet idag var där en lång mörkblond tjej och en kort blond tjej som tränade, och dom var härliga att vila ögonen på. Det värmer att se att så många är flitiga under vintern med träning. Sen så ser man ju mycket mer folk än man vanligtvis gör också när man tränar. Jag lyckades med konststycket att höja bänkpressen idag med 10 kg. Jag orkade precis lyfta skivstången de 3 sista pushen jag gjorde på tredje repetitionen. Makalöst vad 10 kg kan göra på helheten. Men det är ett framsteg, och det ska firas ikväll på jobb med god frukt.

Har börjat lyssna på en ljudbok som Giséla Linde har släppt som heter Lev Enklare. Tänkte att jag ska lyssna igenom den denna veckan, eftersom jag har hela helgen för mig själv så blir det mysigt med gott kaffe och en bra ljudbok. Vem vet, man kanske får en del stadiga tips om hur man ska ta tillvara på dagarna, även om jag tycker att jag redan gör det. Har blivit sugen på att se mig om efter en större lägenhet, då jag börjar känna mig väldigt begränsad här i min etta. Så jag ska göra lite research imorgon om vad som finns här i närheten. Har även börjat bli sugen på att planera en resa till Mallorca. En vecka nu under sommaren hade gjort susen som avkoppling. Ska kolla lite priser och börja spara redan nu, så är inte drömmen långt borta. Hade bara hoppats på att någon kan följa med dit, även om jag klarar mig själv. Så får det isåfall bli Thailand i höst, så att man saknar värmen här i Sverige litegrann. Aja, det löser sig nog. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0