Mina mål för resten av detta året

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har skrivit på min blogg sedan mer än en månad tillbaks. Jag har haft roligt under jul och nyår och jag hann även med att gå över från dagtidsjobb till kvällsjobb igen, på gott och ont då jag fortfarande vill jobba dag. Däremot så gynnar kvällsjobb mig genom att jag har mer ork och tid över till träning på förmiddagarna.

Jag har då kommit till stånd med ett par mål jag har för resten av detta året. Och de är följande:

Träna mera
Då jag planerar att styrketräna och motionsträna måndag-onsdag-fredag varje vecka, och då minst 2 timmar per dag, så har jag även funderat på att börja simma på en närliggande simhall här i Landskrona på tisdagar och torsdagar. Detta med tanke på att jag saknar simningen som man utövar på somrarna utomhus väldigt mycket, och för att det inte känns som träning utan mer som avslappning.

Gå ner i vikt
Detta är nog det svåraste av allt. Då det finns en väldigt stor aptit i min kropp för både nyttigt och onyttigt så är det inte lätt. Jag vill lägga av helt med godis eftersom det endast gynnar mitt enorma sötsug, och inget annat. Målet för min del är att gå ner i vikt, under 100 kg under detta året. Och det är just nu väldigt många kilo. Jag lyckades gå ner 30 kg för lite mer än ett år sedan, men jag föll tillbaks igen i beroendet av sötsaker, och det straffade sig. Så nu är det jävlaranamma som gäller, och jag vill verkligen detta då jag får en självförtroendeboost av det. Jag ska därmed införskaffa en våg att ha i badrummet.

Endast använda bil när jag behöver det
Alla är vi lata till naturen, och tänker många gånger inte på det för att det är så bekvämt helt enkelt. Men jag vill sluta använda bilen till inhandling av mat, och andra ärenden här i Landskrona. Jag har dock aldrig kört till träningslokalen nere i stan, för det har ingen mening. Men jag är dålig på att gå bort till affären t.ex. Så detta får jag skärpa mig med. Man mår bra av en promenad.

Spara pengar
En del av idén med att sluta med skräpmat och godis är ju att spara pengar. När man räknar efter och dessutom tänker efter så lägger man tusentals kronor på saker som inte är värda det i längden. Tänk om man istället hade dessa pengarna till något annat, som t.ex. resepengar, pengar till att köpa något nytt klädesplagg som man vill ha eller rent av bara spara i långsiktigt syfte. Jag är ju en stor musik och filmfanatiker, det kan jag aldrig skaka av mig, men jag får nog rent av hålla igen lite på det där. Det är ju helt okej att köpa något då och då, men varje månad är nog ingen bra idé.

Göra mitt bästa för att hitta en partner
Vem vill vara ensam? Inte jag iallafall. Jag skulle vilja hitta en underbar och vacker tjej att spendera mycket tid tillsammans med och ha ett bra förhållande ihop med. En som är allt det jag söker hos en tjej. Jag har inte haft någon vidare tur, och därmed förmodligen låtit bli i längden att leta vidare. Man har tröttnat på sätt och vis. Men jag ska ta upp jakten igen, och jag hoppas det kommer gå vägen.

Ja, det var då mina mål för året, kanske inte många, men dom är definitivt stora för mig. När man väl kommit igång så ångrar man ingenting av det och man känner sig uppslukad av det, och det ser jag fram emot. Jag är tacksam för allt stöd jag kan få, och naturligtvis så vill jag gärna få kommentarer som sporrar mig. Tack på förhand, hörs imorgon efter träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0