Jag mår inte bättre, men jag behöver skriva

Ja, som sagt. Veckan är ju förstörd på sitt vis. Men jag måste skriva av mig. Annars känner jag mig alldeles för instängd.

Det har inte blivit nån cykling de två senaste dagarna på grund av lägenhetsrenovering och regn. Det regnar från och till hela dagarna, och det blir inte jag glad över eftersom jag vill ha torrväder. Så jag får vänta med att cykla tills det är torrt en dag.

Igår tittade jag på en film som heter Lakeview Terrace. I huvudrollen i filmen ser man Samuel L. Jackson som Abel Turner, en man som jobbar inom polisen, och som får nya grannar i form av en afroamerikansk kvinna och en kaukasisk man. Detta stör Abel och dom får det väldigt svårt att anpassa sig efter Abels regler och vad han tycker och tänker. Han är en hård, otrevlig man som inte bryr sig om andra överhuvudtaget. Filmen är definitivt sevärd, men jag anser inte att den är köpvärd. Det är en film som man bara ser en gång tyvärr.



Har under två timmar på förmiddagen tvättat, och det gick bra. Det är en underbar doft som blir av nytvättade textilier. Sån doft som är drömvärd. Nu ska jag snart hänga in och vika in kläderna och sen blir det väl lite grann städning också. Har lite disk som behöver min uppmärksamhet.

Ser alldeles säkert en film ikväll också. Ska sätta mig ner och hälla upp god whiskey-cola med isbitar i. Det är jag värd.

Förresten så kan jag, med stolthet faktiskt säga att jag har gått ner i vikt. Var på OnOff igår och köpte en riktigt snygg badrumsvåg som tål upp till 150 kg. Så här ser den ut.


Och eftersom jag vet att jag har varit uppe i 130 kg, som är väldigt mycket, så kan jag stolt säga att jag nu ligger på 117,6 kg. Det är minus 12,4 kg. Så jag kommer att väga mig varannan vecka framöver för att hålla koll på mitt resultat. Jag vill ju se om alla cykelturerna och godis- och skräpmatsminskandet gör resultat. Jag märker stor skillnad på det ekonomiska, eftersom jag lägger alla lösa fickpengar jag får när jag handlat och pantat och så vidare i en burk, och där är sen under bara fyra semesterveckor runt 600 kronor, och då har jag inte snålat så mycket som jag kunnat göra. Det är snålare nu när jag är hemma i lägenheten. Så det kommer att bli en massa pengar på några månader, som jag annars hade ätit och druckit upp på skit rent ut sagt. Jag saknar inte läsken och inte skräpmaten iheller. Det är godare med hemlagat, och det är godare med mineralvatten. Kaffe dricker jag, men inte i stor mängd. Ej heller mycket mjölk, det är bara till frukost. Så mina goda sidor ska bara bli fler med tiden, och jag bevisar i stor utsträckning för mig själv och andra att jag är jävligt duktigt på det jag går in för.

Tack till alla er som stöttat mig under Zeldas bortgång, älskar er kära vänner. Skriver nog ikväll igen.

Kommentarer
Postat av: matilda

Vad har du för cykel?

2009-07-31 @ 18:44:10
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0