Kvällens film, och morgondagens händelser

Tillfället att idag titta på en film som var sorglig och känslomässig var inte speciellt välplanerat. Filmen jag såg heter In The Valley Of Elah, och huvudrollsinnehavaren är Tommy Lee Jones. En mycket duktig skådespelare som verkligen går in för sin roll som en far till två söner i det militära. Dessvärre så är hans förstfödde son död sen ett par år, och hans sistfödde son är försvunnen. Så han ger sig ut för att leta efter honom, och han är envis och strikt i sitt tillvägagångssätt.

Filmen får ej ses av barn under 15 år då den är mycket grafisk, och jag vill också påpeka att om man är känslig för att titta på hjärtekrossande inslag i filmer, så kan man undvika denna filmen. Den är baserad på en verklig händelse, och jag skulle aldrig vilja att det drabbade någon i min närhet. Se filmen om du är vuxen, och kan hantera starka scener och mycket känslor. Jag är själv inte intresserad av att se filmen fler gånger för att man inte mår riktigt bra när man ser såna här filmer.



Imorgon är det kalas hos min syster Veronica och hennes familj. Ser fram emot att få tänka på annat och äta gott. Och jag hoppas att vädret är bättre imorgon förmiddag, så att jag kan cykla en långrunda också. Jag behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0