Terminator, och mat som smakade underbart

Ja, eftersom det envisades med att regna, så blev det inte mer cyklande idag. Men jag stack ner till City Gross och handlade lite diverse, och gick även inom en sväng på Glasbanken och köpte några goda öl.

Nu har jag äntligen sett Terminator: Salvation och jag gillade den. Är ett stort fan av Terminator överlag, och har ett par olika utgåvor av Judgment Day. Så spänningen var på topp genom filmen. Dock så tycker jag att Christian Bale är lite för aggressiv i sitt sätt. Jag vet inte varför riktigt, men det känns precis som om han försöker vara lite extra macho i denna filmen, lite som i The Dark Knight, fast utan lädermask och spandex då. Och i min smak så klär det inte honom. Han ska vara den han brukar vara i actionfilmer, och inte ha nån extra grov röst. Men, jag gillade som sagt filmen väldigt mycket, och vad jag kunde läsa i Slitz för ett år sedan så ska det komma två filmer till efter denna. Det ser jag verkligen fram emot.



Denna filmen kommer jag definitivt att köpa på bluray sen när den släpps. Det var ordentliga ljudeffekter och riktigt snygga specialeffekter i filmen, vilket det brukar vara i Terminator förvisso. Såg till och med Arnold Schwarzenegger i någon enstaka scen, så det är ju fräckt.

Har precis ätit en riktigt god karrékotlett med stekta ägg och makaroner till. Det smakade lovely. Det var ju jag som gjorde maten :-)

Ikväll kommer jag att läsa färdigt Spelet av Neil Strauss, och jag ska snart sätta mig och se en film till. Vi får se senare vilken det blir. Jag lär väl blogga om det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0