Ute och rekade på Ikea

Idag sov jag riktigt länge, antar att det beror på att jag satt uppe länge och dels att jag drack några kalla öl också :-) Men jag har väl ändå fått gjort en del tycker jag. Eftersom det regnade så struntade jag i cykelrundan totalt idag. Får bli imorgon. Så jag körde och pantade flaskor, sen körde jag till Ikea på Väla och tittade på en del grejor. Tittade bl.a. på ett soffbord och på en hörna med hyllor till toaletten och badet. Fastnade även för ett billigt köksbord med stolar, så det blir kanske inköpt det också. Är trött på mitt blåa glasbord i köket, skitsvårt att hålla rent, och sen är det inte snyggt längre iheller. Det ska monteras ner och kastas.

Igår var jag hos Tomas och Camilla i Dalby och åt god mat och snackade gott en bra stund. Vi träffas inte alltför ofta så det är trevligt när det väl finns tillfälle att besöka. Caroline var också hemma, men Andreas var utflugen mot Sjöbohållet. Så jag ska dit igen nästa månad på födelsedagsfest och ha det trevligt.

Idag som många andra gånger så har jag ätit karrékotletter. Köper alltid stora paket så att dom varar ett tag. Det blir mer ekonomiskt då eftersom man inte behöver köpa mer mat varje dag. Däremot så börjar mina snabbmakaroner att ta slut, så jag får väl gå ner och handla en dag nu snart igen.

Dagens film blev The Spirit. Och jag tyckte den var väldigt speciell. Den hade vackra damer, tuffa specialeffekter och en mörk handling, precis som Sin City hade. Jag tror inte att jag köper den, men däremot så får den stanna på PlayStation 3:an ett tag, beroende på om jag vill se den igen.



Som ni ser så är även den vackra Eva Mendes med i filmen och hon spelar The Spirits gamla flamma Sand Saref. Hon är besatt av vackra smycken och hon gör tydligen allt för att skaffa dem också. I rollistan hittar man även Scarlett Johansson som är så goddamn grann. Hon gör sig riktigt bra som en klassisk snygg kvinna i de flesta filmer hon medverkar i. Hon är en enkel med ändå trollbindande kvinna. Se filmen för allt i världen, så förstår ni vad jag snackar om!

Har börjat läsa en ny bok som heter Brida. Det är en bok som är skriven av Paulo Coelho, och den handlar om en ung kvinna som vill lära sig om magi. Vi får se om den är bra när den är färdigläst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0