Morfar mådde inte bra, och en solig promenad på stranden

Morsan ringde mig i förmiddags och berättade att morfar inte mådde bra i morse, så han åkte in till sjukhuset. Då blev jag naturligtvis inte glad, men har senare under dagen hört att han blivit bättre. Han skulle dock stanna kvar på sjukhuset tills imorgon, så att han fick vila upp sig och så att inget nytt inträffade.

Fick en plötslig idé när jag hade suttit en stund på en bänk på torget, att köra ut till stranden och gå en promenad. Sagt och gjort, så gick jag en promenad, märkte dock efter en liten stund att jag var alldeles för påklädd då jag hade långa jeans och en t-shirt under skjortan. Så det blev en varm historia. Men när jag gick där längs strandkanten så hittade jag faktiskt några fina stenar som jag tog med mig tillbaks till bilen. Tanken är att stenarna ska användas till mitt akvarium som ska få sig en makeover framöver. Billigt och bra med naturens resurser.

Hade lite att göra på jobb idag så jag började mecka med nitrobilen, för att kolla om jag kunde laga den. Och jag kom fram till att styrservot var kass invändigt. Dels så kuggade det över hela tiden och när jag öppnade det så föll det ut små kugghjul och axlar ur det, så jag får köra till Hobbex imorgon och reklamera det. Fick tips av Alfson idag om att det skulle vara bättre med ett Futaba-servo, som är lite dyrare, men ska vara i bättre kvalitet. Så jag skrev ner lite nummer, och ska se om jag får tag på det imorgon. Så här ser ett sånt ut:



Så får vi helt enkelt se imorgon kväll om jag får igång och kan köra nitrobilen igen. Men det är egentligen ingen brådska. Det kan vänta någon dag också om det behövs. Tänkte att jag skulle äta kinamat imorgon, blev sugen på det idag när vi diskuterade det på jobb.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hörde också om morfar! Inte kul alls, men skönt att du hört att det började bli bättre!

2009-06-02 @ 03:32:43
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0