Akvarium äntligen inhandlat, en vecka tills fiskar inskaffas

Ja, ni läste helt rätt. Hade tänkt börja med denna hobby, och tog ledigt idag från jobb för att smygstarta. Var på Zooab på Center Syd och köpte ett snyggt välvt akvarium, ett 60-liters med doppvärmare, filterpump och lampa. Sen blev det ljusblått och lila grus i botten, tillsammans med en bläckfiskfigur och ett skeppsvrak. Inhandlade tre stycken växter i plast eftersom en av fiskarna jag vill ha käkar riktiga växter, så det är inte bra. Så nu står det igång och ska få upp temperaturen, sen ska jag hälla i medlet som gör att vattnet anpassas efter fiskarna.

Bild utlovas under kvällen, då jag gärna väntar tills det blir lite mörkare ute, samt för att jag inte hittar min digitalkameraladdare. Men fler bilder och möjligtvis nåt videoklipp kommer under nästa vecka när jag har nån fisk i också. Fisken jag vill ha kostar 200 kronor styck, så det blir inte många till att börja med, men det blir några billiga också. Så länge dom har mycket färger så är jag nöjd.

Imorgon är det dags för Judas Priest-konserten, och det ser jag väldigt mycket fram emot. Ska ta ett ordentligt tag och städa här hemma imorgon förmiddag. Det behövs. Men nog om det, hörs ikväll för en bilds skull.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad hände med bilden? :P

2009-03-05 @ 04:53:18
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0