It´s like that, and that´s the way it is

Gissa artisten? Bara skoja, inget sånt nu. En klassisk raptext bara.

Det här med 100 situps och 50 armhävningar varje dag fungerar inte hur jag än vrider och vänder på det eftersom jag lyfter bromsok, nav, hjul, bromstrummor och klättrar, ligger och kasar och vrider på betonggolv hela kvällen på jobb. Armhävningar är svårast, eftersom jag är slut i handlederna och för att bröstmusklerna har fått jobba under dagen, men situpsen är inte heller jättelätta. Igår kom jag upp i 40 situps, det är jag ändå glad för, med tanke på att jag hade träningsvärk i magen sen i söndags (wonder why). Men målet är, och förblir ändå att göra så många jag kan varje dag, och det ska helst vara så nära 100 som möjligt. Jag trodde inte det skulle vara så svårt som det är, men jag fick bita mig i tungan och ta det i etapper. Skall dock fixa det, var inte oroliga.

Nu sitter man här framför datorn och går ner i varv varje minut efter jobb. Man sitter med en tumme där det saknas en bit skinn, ett ringfinger som fått smaka släggan, en armbåge som kände av en bromsskiva och ett knä som bara ska värka lite då och då. Och ändå är jag nöjd med livet, går gärna till jobb varje dag och är mätt och belåten. Känner man inte att man lever, och allt är jättelätt, då hade det varit grymt tråkigt varje dag. Har för övrigt sedan jag började jobba som lastbilsmekaniker år 2006 höjt min smärttröskel en bra bit och lönen också för den delen. Men egentligen så är det obegripligt varför man står ut med att ligga i iskallt tövatten och byta bromsdelar på en skitig lastbil. Det måste vara intresse helt enkelt.

Jag är nöjd, och det hoppas jag att ni också är. Imorgon ska jag sticka till affären om inte knäet jäklas för mig, och då ska jag handla hem en ny omgång med salladstillbehör och kaffe, gud nåde en vinterdag utan kaffe alltså, det går bara inte, och lite annat jag behöver här hemma. Ska även köpa hem Ramlösa och Brämhults-juice. Är det någon mer än jag som älskar den, speciellt Hallon-versionen. Ren njutning rakt igenom, dock är det synd den kostar så mycket, men den är supergod. Har du inte provat den så gör det. Du ångrar inte dig. 100%-ig fruktjuice när den är som bäst. Nu ska jag lägga mig i snarkofagen, men vi hörs.


Kommentarer
Postat av: Magda

Åh tack :)

2010-02-24 @ 11:52:17
URL: http://kalazpinglan.blogg.se/
Postat av: Magda

Ja fy fasen. När jag gjorde operationen sist så fick jag så mycket droger så jag minns inget och det är ju tur det finns sånt då för dom tilfällena hehe Fast jag är lika nervös denna gången oxå.

Har du operarat ut nån tand nån gång?

2010-02-24 @ 20:23:33
URL: http://kalazpinglan.blogg.se/
Postat av: simone

Hej Freddy, vad står på ditt fredagsschema? Oplanerad dag här, skönt!.. Fast jobb dock :P

2010-02-26 @ 10:54:52
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0