Böcker att läsa igenom

Började dagen med att vika och lägga in alla nytvättade kläder i garderoben. Det kändes bra, allting är rent och fräscht och reda att användas igen :-)

Det blev ingen långpromenad idag för att jag har frusit hela dagen. Min lägenhet är inte speciellt jättevarm nu denna årstiden, så jag får leva med det tills vidare. Kompenserar det med att dricka mycket kaffe istället.

Passade på att källsortera och städa en del i lägenheten. Ljusstaken jag fick av Elin i julklapp åkte fram nu också och står med tända värmeljus i just nu. Måste däremot köpa hem ett nytt lager värmeljus, för dom går åt här.

Käkade precis färdigt, och idag blev det korvrester sen igår, med stekta ägg (stekte dem utan något smör eller olja) och en stor sallad. Smakade underbart gjorde det. Har varit riktigt duktig hela denna veckan med att inte synda eller äta eller dricka något onyttigt alls. Har inte spontanshoppat iheller för den delen, utan bara handlat matvaror som har behövts.

Tänkte falla in på ett annat område nu, nämligen bra böcker. Läsvärda grejor är kul att ha hemma. Jag har en reseguide nu ifrån Berlitz som handlar om Barcelona. Kan nog vara ett trevligt resmål tror jag. Samt att jag har en bok ifrån Nicotext som heter Uppdraget Rädda Världen. I den boken hittar man en massa tips på hur man kan rädda världen och samtidigt ha roligt. En kanonbra pocket för den som känner att det är värt att ha en sån pocket hemma. Jag tycker att den är kul, för i den så kan man fylla i om man har gjort uppdragen och vad man tyckte om dem. Så här ser pocketarna ut:



Nu återstår det bara att se om Tobias dyker upp här ikväll också. Får hoppas!

Nu ska jag köra lite bil i Forza Motorsport 3. Jag har nog kört uppåt en 200 race sammanlagt snart, och jag har ändå hur mycket som helst kvar att köra. Ett spel som verkligen varar länge. Och det är ju bra!


Kommentarer
Postat av: ABSSOLUTAARNELA

va roligt :)

2010-01-09 @ 18:23:36
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar.Ja då har ni en del att välja melln =)

2010-01-09 @ 21:13:33
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: ★ Sussi - Samisk fotograf ★

Lät ju riktigt nice med bio kväll :D



Jag ska nog krypa ner i sängen och se någon bra film jag med. :)

2010-01-09 @ 21:26:46
URL: http://sussisliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

svr:Lät bra =)

2010-01-10 @ 11:11:46
URL: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0