Dagens slumpade låtar, 19 januari

Hade tänkt lägga in lite musik också på min blogg, och eftersom jag är en stor skivsamlare själv, så är det ju kul med lite låttips och liknande. Så jag sätter igång min mp3-spelare, och låter den slumpa fram låtar som jag tipsar er om. Det blir fem stycken som mest varje dag. Det kommer verkligen att variera i musikgenrer här, så bli inte förvånade om det går från pop, reggae, punk, country till metal av hårdaste slag. Musik är livet. Här kommer några. Och de låtar som finns på Spotify, lägger jag till i en playlist som du hittar här. Så att även du kan lyssna på dem.

# 1 : Rod Stewart - Girl from the north country (från samlingen "The Rod Stewart Sessions 1971-1998")

# 2 : Simply Red - For your babies (från skivan "Stars")

# 3 : Dokken - Slippin' away (från skivan "Under lock and key")

# 4 : Mikael Rickfors - Falling (från skivan "Away again")

# 5 : Slayer - The antichrist [live] (från samlingen "Soundtrack to the apocalypse")

Så ja, hoppas ni får lite inspiration och matnyttiga tips här då. Så återkommer jag med fler tips snart.

Kommentarer
Postat av: Simone

Härliga låtar! :D

2010-01-20 @ 11:44:40
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0