Slappedag

Det kändes avigt idag när jag inte tränade på cykeln, men det funkade trots allt jättebra ändå.

Jag sov onödigt länge idag, men så kunde jag heller inte somna förräns nån gång på morgonkvisten. Antar att jag hade mycket att tänka på helt enkelt. Det var meningen att jag skulle bort om en sväng till KG idag, men han ville skjuta på det tills helgen istället, för han hade sovit dåligt, hade huvudvärk och var ute en sväng med sin grabb och fjälla på shoppingtur. Så då blir det lätt att man vill ta det lugnt.

Däremot så var jag en sväng på Hemköp och handlade lite proviant, och jag blev lite besviken där inne faktiskt. Jag gick runt ett par varv runt alla hyllor därinne och letade efter majs, helt vanlig majs. Jag hittade babymajs, men det är ju inte samma sak. Så när jag var sugen på majs så fick jag inte tag på det. Typiskt. Får jaga ifatt det på ICA eller City Gross istället. Har bara druckit vatten och kaffe idag också, vägrar ge mig för sötsuget. Jag kan faktiskt tillägga att jag inte har några extra ingredienser i mitt kaffe, som t.ex. socker eller mjölk, för det avskyr jag. Det ska vara svart kaffe.

Till middag blev det kycklingköttbullar, lite pasta och en stor sallad. Senare på kvällskvisten har jag ätit några knäckemackor. För att stilla hungern. Tiden går fortare när man är på jobb, och det är ju skönt när man håller på med att gå ner i vikt och äta rätt. Tillbaks till det imorgon, för då blir det cyklande, och sen bastu med pågarna.

Har kollat på några avsnitt av Ghost Whisperer idag också, och jag begriper inte hur jag har kunnat fastna så här tokigt i en tv-serie. Visst finns det serier som Simpsons och såna, men denna är speciell. Jag vill tro att det finns en fortsättning efter döden och att varje kropp har en själ som aldrig försvinner. På så sätt hade man aldrig behövt bekymra sig för något iheller, utan levt varenda dag i resten av sitt liv i lugn och ro. Tills den dagen när man vet så får man fortsätta att undra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0