En lång skön helg, och lite småshopping

Helgen började med att jag i fredags var hos hudläkaren, och fick diagnos på min högra hand att den var svullen och förstörd, något som jag själv redan visste. Men han skrev ut en stark salva som ska göra underverk, och en uppmjukande salva som ska sköta resten av läkandet. Så vi följer snällt vad han har sagt, och hoppas på att handen mår bättre än någonsin när behandlingen är klar.

Efter läkarbesöket körde jag in på Center Syd och handlade lite grann kläder igen. Måste uppdatera garderoben efter mina nya mål, så det blev nån skjorta, några t-shirtar och ett par skor. Det var faktiskt första gången jag handlade inne på Carlings också. Men han som var där var jättetrevlig, och han kunde mycket om deras sortiment, så det var en positiv upplevelse.

Jag körde sen till föräldrarna på Österlen, och senare på kvällen körde jag hem till Lotta o Roger och hälsade på där.

På lördagen gjorde jag inget speciellt mer än att jag blev klippt av Johanna hemmas hos Roger o Lotta. Började bli lite out of control min frisyr, så nu är den enkel igen.

På söndagen var jag, Roger och farsan iväg i Malmö och kollade inne på Media Markt. Roger ville ha ett nytt kompakt hemmabiosystem, och jag gick runt och kollade på allt som fanns i princip. Det var ett enormt visningsgolv med allt man kunde tänka sig i princip. Det blev ett onödigt köp från min sida, då jag köpte en brännare till min dator, men som jag sedan såg var en som man ska bygga in i datorn, ingen extern, så jag får se om det går att bygga in den, annars får jag sälja den igen :-) Ibland är man bara för knäpp. Jag vet ju mycket väl hur det går till, och att jag kunde tittat lite extra på bilden bara. Men ack, så korkad man kan vara.

Idag kände jag inte för att gå upp ur sängen bara. Och det är ju lätt en tråkig känsla, då man helst ska vara pigg och utvilad på morgonen. Men jag sover så grymt hårt. Jag har inte många sömnlösa nätter alls, utan jag sover så jag knappt vet var röven är på morgonen, och det är inte alltid jätteskönt kan jag säga. För man orkar knappt gå upp ur sängen. Men men, det kanske är ett lyxproblem, vad vet jag. Jag satt i princip hela förmiddagen till eftermiddagen framför datorn och fick inget gjort, mer än att jag gick bort och kastade en del sopor i soprummet.

Så jag bestämde mig för att göra en insats och körde till Center Syd för att minishoppa lite. Det blev tre böcker inne på Bokia, och en ny parfym på Kicks. Sen köpte jag även Alicia Keys nya skiva inne på Skivlagret. Inspelningskvaliteten på skivor idag är sorgligt dålig. Det är så mycket loudness så man kan kräkas på det. Istället för att ha dynamiskt och fint mjukt ljud så blir det hårt istället. Men men, nu är jag riktigt trött, så jag ska gå och lägga mig. Sov gott allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0