Ännu en söndag har passerat

Andra dagen i rad som vi har haft fint väder här i Helsingborg, och jag har inte sovit så bra på länge som jag gjort igår och idag. Att vakna av att solen skiner in igenom lägenhetsfönstrena och att himlen är knallblå och molnfri, det är en lyx. Hoppas det håller i sig några dagar till. Det hade känts mycket bra.

Har städat och tvättat idag. Två maskiner tvätt blev det. Extra trevligt när man går rundor i lägenheten och det luktar citron i alla utrymmen :-) Nu fick jag det att låta lite som att jag aldrig städar. Dock så är inte fallet så. Men man grovstädar ju inte direkt varje dag i veckan.

Tog tag i matlagning idag med, var sugen på fisk, så jag köpte hem torskfilé och stekte den ihop med färska vitlöksklyftor och skivade morötter. Till det så gjorde jag en sås på fiskfond, grädde, färskpressad citronsaft, basilika och parmesan. Himmelskt gott, och till det så avnjöt jag ett glas vin, J.P. Chenét Medium Sweet, en flaska som jag fick i nyårspresent av Patricia. En riktig gourmandsöndag blev det.

Nästa vecka är den omåttligt populära löneveckan. Älskar den veckan varje månad. Det bästa är att det är extra bra betalt denna månaden, då vi anställda får bonus utbetald också. Så jag ska ge mig ut och leta efter en snygg och skön dubbelsäng till sovrummet. Rummet är alldeles för tomt utan en, och jag behöver den för att sova mycket bättre. Ska även ge mig i kast med att möblera om och omorganisera mitt tv/matrum på ett bättre sätt. Har sladdar och bråte överallt kan tyckas. Men det blir nästa veckas projekt.

Fick celebert besök av min vän K-G idag. Han kom som vanligt över för att få musiktips och låna musik av mig. Och det gillas. Han var med mig på Accept-konserten i tisdags i Göteborg, och vi delar musiksmak i stor bredd.

På tal om musik så har jag lyssnat igenom ganska mycket musik under dagen, och dessutom hittat ett nytt favoritband i punkgenren. Synd är bara att dom verkar ha lagt ner. Men jag ska köpa på mig deras alster inom kort. Under dagen har jag lyssnat igenom följande: Crucifyre "Infernal earthly divine", The Acacia Strain "Wormwood", Carnifex "Hell chose me", First Blood "Silence is betrayal", Marulk "Marulk", Donnybrook "The beast inside", Trash Talk "Eyes & nines", Håll Det Äkta "De få & de stolta EP", Dead Reprise "The unveiling" och Masshysteri "Masshysteri".

Det sistnämnda albumet är mitt nya favoritpunkalbum. Fan va bra det är. Så här trallvänligt och bra ska det vara inom svensk punk. Trodde från första början att det skulle vara något i stil med Totalt Jävla Mörker och Mässmörd. Men det var trevligare :-) Kolla upp det om ni inte redan känner till det, och se till att sponsra bandet medan det fortfarande finns merch och skivor att tillgå.



Imorgon är det återigen arbete som står på schemat. Vi får se vad veckan mer har att erbjuda och jag får väl lyssna lite grann på musik igen när jag ska piggna till på förmiddagen. Och med detta så säger jag, over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0