Bakisdagen

Utöver mig och Anna, så vet jag att många andra därute också är bakis idag. Det känns väl egentligen sådär att vara det just en söndag, för söndagar är överlag inte pigga dagar. Men så är fallet, och man får stå ut med det.

Började helgen med att i fredags köra till Biltema och inhandla en del saker jag ville ha. Det blev en trådlös mus, säkringssortiment, kabelskosortiment, insex och torx-verktyg, cd och dvd-skivor, fodral, slagborrmaskin m.m. Sånt trevligt som alla fixare och donare tycker om. Så jag kom hem nöjd därifrån åtminstone. Det var egentligen meningen att jag och en kamrat skulle till Skivesset i Malmö och spisa vinylskivor. Men det blev avblåst, så vi får se framöver om det blir av innan nästa löning.

Tog senare på fredagen även en sväng inom på Ikea för att reka lite inför lördagen. Jag köpte täcken, kuddar, bäddset, lakan, ny matservis, smörknivar, doftljus, nya underlägg till matbordet m.m. där och gick och sura över hur stort och invecklat nya Ikea i Helsingborg är. Men, varuhuset har ju hur mycket som helst att erbjuda, så det får ändå pluspoäng av mig.

Så kom då lördagen då jag och min arbetsledare körde till Ikea för att hämta min nya dubbelsäng. Med oss hem fick vi även två resårmadrasser och en bäddmadrass. Så det lyfte vi upp i min lägenhet, sen så byggde jag sängen själv under kvällen. Det blev riktigt bra och jag är supernöjd med sängen. Hoppas på många härliga nätter i den. Efter sängbygget så ringde en arbetskamrat och ville att vi skulle förfesta och sedan gå ut på stan. Så det gjorde vi, och det var grymt trevligt. Vi hamnade på ett ställe som heter Bara Rock, och där lärde vi känna lite nytt folk också. Ska gå dit fler gånger och spisa atmosfären. Mycket tatuerade personer finns där, och det spelas en hel del punk, rock´n roll och metal där. Värt för er som inte känner till det att veta tycker jag.



Så idag så har jag ju som sagt varit bakis, men ändå fullt arbetsför här hemma. Började dagen med att städa undan efter förfesten, och diska. Sen så åt jag frukost och kolla på Jason Stathams nya film The Mechanic. Grym rulle för er som gillar filmer som handlar om hitmen och assassins. Definitivt köpvärd.



Efter det så packade jag ihop allt emballage sedan sängbygget igår. Jag hann även med att kolla på reprisen av gårdagens Melodifestival, endast för att Melody Club och The Ark var med. Annars så är det inget som intresserar mig nämnvärt. Lyssnade igenom ytterligare några album, och sedan blev det en riktigt god middag som kronan på verket. Karrékotletter, parmesanpasta, grönsallad med gurka, paprika, stekta morötter och vitlök. Det var ljuvligt gott. Får se om jag har pannkakor eller ostkaka senare till efterrätt. Hade tänkt titta på Wallander: Cellisten på TV4 vid niosnåret om jag känner för det då.

Satte mig och påbörjade vecka två i studerandet också. Det är rätt så många sidor som ska gås igenom denna veckan, men det blir inte svårare för det. Man får avsätta tid för det helt enkelt. Har även betalt mina räkningar idag. Alltid lika tråkigt, men samtidigt så är det skönt att ha benkoll på sin ekonomi.

Har under den gångna veckan lyssnat igenom mer musik, och det blev följande: Black Anvil "Triumvirate", Swans "My father will guide me up a rope to the sky", Torture Division "Evighetens dårar", Ares Kingdom "Return to dust", Forbidden "Omega wave", Absence "Riders of the plague", Kingdom Of Sorrow "Behind the blackest tears", Barren Earth "Curse of the red river", Parkway Drive "Deep blue" och slutligen Abigail Williams "In the absence of light".

Ska försöka lyssna igenom mer musik imorgon, så får vi se vad siffran landar på för januari och februari sammanlagt i genomlyssnade album. Jag vet att det är nytt rekord för mig, men exakt hur många har jag ingen aning om ännu.

Ni vet var jag finns, och vi höres snart igen!

Kommentarer
Postat av: vilma hill

svar: haha aa ;)

2011-02-28 @ 18:05:07
URL: http://vilmasmagazine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0