En ursäkt och ett fortsatt bloggande

Helt magiskt dåligt har det varit på bloggfronten för min del ett bra tag nu. Har varit mycket med jobb, som har repat sig ordentligt ifrån krisen, och sen har ju höstdepressionen tagit ut det mesta av min energi också. Men här är jag iallafall, och jag ser fram emot att fortsätta.

Jag började veckan med att åka till Göteborg i tre dagar på kurs. Det var lätt det bästa kurstillfället hittills. Allt var bra helt enkelt. Bilen jag körde upp var skön och bekväm, hotellet var trevligt som vanligt, jag tog tillfället i akt en kväll att åka Älvsnabben över älven och in till stan för att gå på konsert på Trädgårn. Gänget jag gick på kurs ihop med var trevliga och läraren var riktigt kompetent. Med andra ord en kanonvecka.

På Trädgårn såg jag Steelwing, Grand Magus och huvudbandet Accept. En kamrat till mig körde upp samma kväll ifrån Helsingborg för att delta han också. Han fångade ett signerat plektrum under låten Princess Of The Dawn. Kul! Jag investerade däremot i trumstockar med Stefan Schwartzmanns tryck på, samt en patch med Grand Magus på.



Jag får faktiskt säga att jag gillar Accepts nya sångare Mark, även om han är hästlängder ifrån Udos kapacitet. Bandet verkar vara riktigt taggade på att komma ut och spela och släppa nytt material. Det gillas!

Under veckan har jag lyckats dra till mig en dryg förkylning igen. Som inte verkar släppa i första taget. Men man får ju ge det lite tid trots allt.

Under veckan har jag börjat förberedande studier i Organisation och ledarskap och jag tycker det är intressant. Finns så mycket man ska ta hänsyn till på alla plan. Så vi får allt se nästa vecka när jag ska göra inlämningsuppgiften hur det går.

Under dagen så har jag lyssnat igenom en dos av musik. Det som blev genomlyssnat var Vega "Kiss of life", Down "Diary of a mad band", Mongo Ninja "Nocturnal neanderthals", Nude Pube Banglers "Sexual famine", Intronaut "Valley of smoke", Yersinia "Lejonhjärta" och Bombs Of Hades "Chambers of abominations".

Det är med andra ord ingen schlagerkväll för min del då det går mer och mer utför varje år med skiten. Det är bara en uppvisning i värdelöst artisteri och snygga stylade ungdomar. Det är bara en fråga när det tar död på sig själv det hära gödslet.

Har stenhård koll på exakt vilka album jag har lyssnat igenom från och med 1 januari 2011, och det är sjukt vad det springer iväg i siffror alltså. Jag har förvisso svart på vitt att jag spenderar mycket tid på att upptäcka och utforska musikens värld. Hittills så har jag lyssnat igenom (från början till slut) 84 album. Och detta är på mindre än två månader gott folk. Det är 986 låtar, som varar totalt i 2 dagar. Haha, det är egentligen makalöst, men vad fan, jag älskar ju musik. Så är det bara. Och snacka om vad man upptäcker mycket nytt hela tiden. Låt säga att man hittar en bra skiva, så går man in på Spotify (jag har betalkonto, så jag sponsrar lite grann iallafall) och kollar relaterade artister, och vips så har man ett nytt nät med musik att upptäcka. Skitkul är det och jag rekommenderar er att göra likadant. Vem vet var det kommer att sluta nånstans.

Hur som helst, så ska jag se ett avsnitt av Solsidan och ett av The Big Bang Theory nu som avslutning på denna kvällen. Imorgon blir en tvättdag, och det innebär dessutom ännu mera musiklyssning och städning. Så håll i hatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0